• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Wiceminister Ziejewski: unieważnienie przetargu na dzierżawę terminala zbożowego w Gdyni jest możliwe

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Wiceminister Ziejewski: unieważnienie przetargu na dzierżawę terminala zbożowego w Gdyni jest możliwe

Partnerzy portalu

Fot. GospodarkaMorska.pl

Unieważnienie przetargu dotyczącego dzierżawy terminala zbożowego w Porcie Gdynia jest możliwe - poinformował w środę podczas posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej wiceminister aktywów państwowych Zbigniew Ziejewski.

Wiceminister przedstawiał na posiedzeniu komisji stanowisko Ministerstwa Aktywów Państwowych dotyczące przetargu na dzierżawę terminala zbożowego w Porcie Gdynia.

"W tym momencie będziemy dalej z panem ministrem Marchewką (...) decydować o tym, co w sprawie tego przetargu mamy zrobić. Dzisiaj przetarg jest zakończony (...) i czeka(...) na decyzję. Możemy go unieważnić, ale będziemy się nad tym zastanawiać, jaką procedurę wybrać" - powiedział Ziejewski.

Zapowiedział też zmiany kadrowe w Krajowej Grupie Spożywczej. "Dokonamy zmiany zarządu w Krajowej Grupie Spożywczej" - powiedział.

Na posiedzeniu komisji obecny był również wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka, który przypomniał, że procedura, która dotyczy wydzierżawienia terenu portu została rozpoczęta przez poprzedni rząd i także przez poprzednią władzę została wybrana oferta. Jak wyjaśnił, ogłoszenie postępowania na dzierżawę terminala miało miejsce 22 wrześniu 2022 r., 8 listopada ub.r. nastąpił wybór oferty. Przetarg dotyczył dzierżawy terminala, tj. dwóch nieruchomości portowych do 2053 r.

15 grudnia 2023 r. została zawarta z konsorcjum przedwstępna warunkowa umowa dzierżawy terminala. Zarząd Morskiego Portu Gdynia poinformował, że w wyniku przeprowadzonego publicznego postępowania w trybie przetargu za najkorzystniejszą została uznana oferta złożona przez konsorcjum: Szczecin Bulk Terminal, Tapini oraz Ribera.

Marchewka przypomniał, że zgodnie z ustawą o portach i przystaniach morskich wynika, że są cztery przesłanki, w których minister może odmówić udzielenia zgody na dzierżawę: są to m.in. zagrożenie obronności państwa, bezpieczeństwa publicznego; niezgodność przewidywanego sposobu zagospodarowania nieruchomości ze strategiami rozwoju; stwierdzenie niezgodności z planem rozwoju portu; inny ważny interes publiczny.


autor: Łukasz Pawłowski

pif/ drag/

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.