Przedsiębiorstwo z Danii ogłosiła nazwę swojego drugiego statku do układania kabli NKT Eleonora. W zamierzeniu zwiększy on możliwości firmy w zakresie układania kabli na morzu, zapewniając także elastyczność. działań. Będzie jednym z pierwszych na świecie statków do układania kabli zaprojektowanych i przystosowanych do pracy na metanolu, zmniejszając tym ślad węglowy swoich operacji.
Dobrze znany w Polsce, norweski operator promowy Torghatten przy wsparciu Kongsberg Maritime wprowadzą system pozwalający na pływanie promów autonomicznych. Rozwiązanie zostanie zastosowane na połączeniu Flakk-Rørvik.
Vard, norweska spółka zależna włoskiej grupy Fincantieri i jedna z wiodących firm zajmujących się budową specjalistycznych statków, podpisała z tajwańskim klientem umowę na zaprojektowanie i budowę dwóch statków CSOV (Commissioning Service Operation Vessels).
Norweski klaster Maritime CleanTech to przykład sprawnie działającego hubu wytyczającego kierunki innowacji w transporcie morskim i kreujące innowacyjne rozwiązania, które powielane są następnie przez naśladowców z innych krajów. W niektórych przypadkach również w Polsce.
Niedawno w Tokio spotkali się eksperci i debatowali nad eliminowaniem zanieczyszczenia morza odpadami chemicznymi. Celem konferencji było zebranie najnowszych informacji, podniesienie świadomości i ustalenie zaleceń politycznych mających na celu poprawę jakości wiedzy o zatrutych oceanach i danych dotyczących zanieczyszczeń chemicznych.
Statek operacyjny (Commissioning Service Operations Vessel, CSOV) znajduje się w końcowej fazie budowy w stoczni Vard Vung Tau w Wietnamie. Zostanie potem przekazany zamawiającemu, którym jest firma Rem Offshore. Jednostka będzie przeznaczona do obsługi i konserwacji morskich farm wiatrowych na całym świecie.
Dwa niemieckie myśliwce Eurofighter wystartowały w piątek z łotewskiej bazy Lielvarde, by eskortować dwa rosyjskie samoloty wojskowe lecące nad Morzem Bałtyckim, w pobliżu Łotwy - poinformowało w sobotę Dowództwo Sojuszniczych Sił Powietrznych.
Norweski Biznes Morski zapewnia pracę bezpośrednio około 90 tys. osobom oraz generuje rocznie produkty i usługi o wartości około 500 mld NOK – informuje na portalu społecznościowym Ivar Engan, Daglig leder z Maritimt Forum. Znaczna część przychodów zapewnia eksport towarów i usług. Szacuje się, że około 70% przychodów norweskiego biznesu morskiego pochodzi z eksportu.
Zakład specjalizujący się w budowie jednostek morskich dla szeroko pojętego offshore ogłosił podpisanie umowy z Windward Offshore, konsorcjum pod przewodnictwem morskiego oddziału ASSC SeaRenergy Group w Niemczech, na zaprojektowanie i budowę dwóch dodatkowych hybrydowych statków operacyjnych (CSOV). Dzięki tej umowie Windward zrealizuje opcje zawarte w początkowej umowie na dwa statki, podpisanej w październiku 2023 roku.
Na terenie Stoczni Szczecińskiej „Wulkan” 17 stycznia przeprowadzono operację transportu pierwszego modułu doku budowanego dla Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”.
Prezydent Korei Południowej zatwierdził eksplorację ogromnych złóż ropy naftowej i gazu
Konosament a uprawnienia czarterującego
Kablowiec napędzany metanolem zasili flotę firmy NKT
Norwegia stawia na rozwój sił morskich. Nawet 28 okrętów ma dostarczyć krajowy przemysł stoczniowy
Szczecin straci ważny terminal zbożowy?
Żeglarstwo jako dyscyplina olimpijska