Element przyszłego HMS Dreadnought przetransportowano ulicami miasta z zakładu produkcyjnego BAE Systems do hali dokowej Devonshire. To element wielkiego przedsięwzięcia, związanego z budową nowych okrętów zdolnych do odstraszania nuklearnego, chroniących Wielką Brytanię.
Wiodące firmy zbrojeniowe w Wielkiej Brytanii będą współpracować z rządem i siłami zbrojnymi, aby opracować projekt maksymalizacji wpływów sektora obronnego na gospodarkę.
W stoczni należącej do BAE Systems w Glasgow rozpoczęto prace nad czwartą fregatą typu 26, wartą blisko 840 mln funtów, która będzie się nazywać HMS Birmingham. Będzie to czwarty okręt w historii Royal Navy, który będzie się tak nazywał. To również ważne wydarzenie dla brytyjskiego przemysłu stoczniowego.
W zakładach stoczniowych BAE Systems w Barrow-in-Furness odbyło się rozpoczęcie prac nad budową trzeciego okrętu podwodnego typu Dreadnought z pociskami balistycznymi (SSBN), przyszłego HMS Warspite.
Korporacja BAE Systems poinformowała, że w jej stoczni w Anglii wykonano 16 grudnia pierwszy element przyszłego kadłuba okrętu podwodnego z napędem jądrowym HMS Dreadnought, który znajdzie się w wyposażeniu brytyjskiej Marynarki Wojennej.
Amerykański Instytut Morski (US Naval Institute) przeprowadził ankietę wśród swoich czytelników. Poprosił ich o wskazanie największych i najpotężniejszych okrętów wojennych wszech czasów, od starożytności do dziś. W sondażu wzięło udział 3500 internautów. Oto 5 najpotężniejszych okrętów, na które zagłosowali.
Żeglarstwo jako dyscyplina olimpijska
Czystsze spaliny ze statków mogą ocieplać klimat?
Wiatr wieje od Wschodu. Chiny liderem produkcji turbin wiatrowych
Rozpoczęto postępowania w sprawie linii kablowych dla MFW Bałtyk III
Syryjski armator z brytyjskim nakazem aresztowania
Chiny. Promy i ro-paxy mają zapełnić lukę w marynarce wojennej. Szykowane do inwazji na Tajwan?