• <
bulk_cargo_port_szczecin

W portach Szczecin i Świnoujście wciąż rosną przeładunki

16.11.2020 11:25 Źródło: Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski W portach Szczecin i Świnoujście wciąż rosną przeładunki

Partnerzy portalu

W portach Szczecin i Świnoujście wciąż rosną przeładunki - GospodarkaMorska.pl
fot. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście

Zgodnie z danymi w zespole portów Szczecin-Świnoujście w październiku br. przeładowano o osiem i pół procent więcej towarów aniżeli w tym samym miesiącu ub. roku.

Niekwestionowanym liderem wzrostów w relacji miesiąc do miesiąca jest ruda, na plusie o blisko 714%.  Tuż za nią plasują się zboża z wynikiem 157,4 tys. ton (+83,2%). Bardzo dobrze wypadły także przeładunki kontenerów ze wzrostem na poziomie 37% (10 636 TEU). Na plusie były także przeładunki drobnicy, wzrost o prawie dwa procent, to dzięki większym przeładunkom drobnicy kontenerowej oraz konwencjonalnej, w tym celulozy, papieru i wyrobów stalowych. Pozostałe grupy towarowe, jak węgiel, paliwa, oraz inne masowe w październiku br. zakończyły miesiąc wynikiem ujemnym wobec października ub. roku.

Ogółem bilans przeładunków po dziesięciu miesiącach tego roku w portach Szczecin i Świnoujście delikatnie w dół o niecałe pięć procent.  

Październik to po wrześniu br. drugi miesiąc z rzędu, który oba porty kończą na plusie, co daje nadzieję, że porty zakończą rok wynikiem analogicznym do roku poprzedniego oscylującym wokół 30 mln ton.

Pomimo trudnej sytuacji epidemiologicznej na świecie, ciągłość dostaw towarów w zespole portów Szczecin-Świnoujście została w pełni zachowana,  a wszystkie najważniejsze inwestycje w obu portach przebiegają zgodnie z planem.

Półmetek minęła rozbudowa i przystosowanie do obsługi transportu intermodalnego Terminalu Promowego w Świnoujściu.

W Szczecinie i Świnoujściu bez utrudnień trwają największe w historii, warte blisko 1,5 mld złotych prace modernizacyjne poprawiające dostęp kolejowy do portów.

Tor wodny Świnoujście – Szczecin pogłębiany jest do głębokości 12,5 metra, co poprawi ofertę portów umożliwiając zawijanie większych jednostek do szczecińskiego portu, a w konsekwencji pozyskanie dodatkowych kontrahentów i ładunków.

Ruszyły dwa wielkie przedsięwzięcia ZMPSiŚ w porcie Szczecin w rejonie Basenu Kaszubskiego i Kanału Dębickiego. Spółka podpisała kontrakty z ich wykonawcami: dla „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” z konsorcjum firm NDI Sp. z o.o. oraz NDI SOPOT S.A., dla „Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego” z gdańską Korporacją Budowlaną DORACO.

Spółka spełniając rolę społecznej odpowiedzialności biznesu, zaangażowała się w pomoc służbom medycznym w walce z koronawirusem.  Przekazała wsparcie finansowe na sumę przekraczającą milion złotych, za które został zakupiony sprzęt medyczny, tj. respiratory, kardiomonitory, pompy infuzyjne oraz ambulans, a także aparatura służącej do wczesnej diagnostyki korona wirusa i dwa urządzenia Plasmair Sentinel służących do automatycznej dezaktywacji i likwidacji w powietrzu w obecności pacjentów i personelu medycznego szerokiego spektrum szkodliwych mikroorganizmów takich jak bakterie, grzyby, wirusy, drożdże, czy pleśnie. (Monika Woźniak-Lewandowska)

Gospodarka Morska
fot. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.