Od 1 stycznia zielone ciężarówki będą traktowane w Porcie w Göteborgu priorytetowo i ominą kolejki.
Port w Göteborgu poinformował o nowej polityce dotyczącej wspierania zeroemisyjnych łańcuchów dostaw. Od przyszłego roku zielone ciężarówki będą w dwóch portowych terminalach – Stena Lines Gothenburg-Kiel-terminal i Gothenburg RoRo Terminal – obsługiwane poza kolejką. Od bram terminali kierowcy takich pojazdów będą prowadzeni bezpośrednio na statki lub do specjalnych stref załadunku i rozładunku Green Priority.
– Naszym celem jest zrównoważony rozwój w porozumieniu z naszymi klientami. W Stena Line codziennie przyjmujemy nowe środki w ramach naszej zrównoważonej transformacji i będziemy zachęcać naszych klientów do podążania ich śladem na drodze do ustanowienia działalności wolnej od paliw kopalnych – powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor generalny Stena Line.
W ten sposób Port w Göteborgu chce zmotywować do dążenia do redukcji emisji firmy obsługujące lądową część transportu. Operatorzy terminali zgodnie przyznają, że obsługiwanie tego typu pojazdów poza kolejką jest formą docenienia poczynionych przez przewoźników inwestycji w elektryczne ciężarówki.
– Chociaż transformacja sektora transportowego jako całości będzie wymagała znacznie więcej czasu i wysiłku, dzięki Green Priority mamy jasną, łatwo dostępną koncepcję, która jest znaczącym krokiem na drodze. Mamy możliwość i miejsce na dodatkowy zielony pas w naszym terminalu. Ciekawie będzie zobaczyć, jak ewoluuje Green Priority – mówiła Maria Franksen, dyrektor naczelna terminalu RoRo w Göteborgu.
Fot. Depositphotos
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody