Od 1 stycznia zielone ciężarówki będą traktowane w Porcie w Göteborgu priorytetowo i ominą kolejki.
Port w Göteborgu poinformował o nowej polityce dotyczącej wspierania zeroemisyjnych łańcuchów dostaw. Od przyszłego roku zielone ciężarówki będą w dwóch portowych terminalach – Stena Lines Gothenburg-Kiel-terminal i Gothenburg RoRo Terminal – obsługiwane poza kolejką. Od bram terminali kierowcy takich pojazdów będą prowadzeni bezpośrednio na statki lub do specjalnych stref załadunku i rozładunku Green Priority.
– Naszym celem jest zrównoważony rozwój w porozumieniu z naszymi klientami. W Stena Line codziennie przyjmujemy nowe środki w ramach naszej zrównoważonej transformacji i będziemy zachęcać naszych klientów do podążania ich śladem na drodze do ustanowienia działalności wolnej od paliw kopalnych – powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor generalny Stena Line.
W ten sposób Port w Göteborgu chce zmotywować do dążenia do redukcji emisji firmy obsługujące lądową część transportu. Operatorzy terminali zgodnie przyznają, że obsługiwanie tego typu pojazdów poza kolejką jest formą docenienia poczynionych przez przewoźników inwestycji w elektryczne ciężarówki.
– Chociaż transformacja sektora transportowego jako całości będzie wymagała znacznie więcej czasu i wysiłku, dzięki Green Priority mamy jasną, łatwo dostępną koncepcję, która jest znaczącym krokiem na drodze. Mamy możliwość i miejsce na dodatkowy zielony pas w naszym terminalu. Ciekawie będzie zobaczyć, jak ewoluuje Green Priority – mówiła Maria Franksen, dyrektor naczelna terminalu RoRo w Göteborgu.
Fot. Depositphotos
Tunel pod Martwą Wisłą będzie zamknięty z soboty na niedzielę
Utilitas Wind i Port Tallinn będą wspólnie rozwijać port pod offshore
Na stronie KPRM opublikowano projekt ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód Zalewu Kamieńskiego
Rumunia pomogła wyeksportować w ubiegłym roku 12 mln ton zbóż z Ukrainy
Radny PiS domaga się wyjaśnień w sprawie rewitalizacji Opływu Motławy
O nowoczesnych rozwiązaniach cyfrowych dla polskiego transportu