54-letni obywatel Ukrainy, kapitan statku handlowego bandery luksemburskiej, został zatrzymany w kołobrzeskim porcie przez funkcjonariuszy Placówki Straży Granicznej. Mężczyzna był nietrzeźwy, miał 1,88 promila alkoholu w organizmie – podał we wtorek Morski Oddział Straży Granicznej.
Do zatrzymania 54-letniego kapitana luksemburskiego statku handlowego doszło w poniedziałek w kołobrzeskim porcie.
Jak podał Morski Oddział SG, statek przypłynął do Kołobrzegu (Zachodniopomorskie) z Gdyni. Płynął "nieodpowiednim torem kierunkowym", o czym Placówkę Straży Granicznej w Kołobrzegu poinformowała Służba Kontroli Ruchu Statków VTS Ławica oraz Bosman Portu Kołobrzeg.
Po zacumowaniu na pokład weszli funkcjonariusze SG, zatrzymali kapitana, obywatela Ukrainy. W organizmie miał 1,88 promila alkoholu. "Do portu udało mu się bezkolizyjnie wpłynąć przy pomocy I i II oficera" – przekazała SG.
Zatrzymany we wtorek ma zostać przekazany policji, która będzie prowadzić dalsze postępowanie w tej sprawie.
autorka: Inga Domurat
ing/ jann/
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów