W gruzińskim porcie Poti powstaje nowy terminal multimodalny. Inwestycja ma powiększyć zdolności Korytarza Środkowego. Nowy terminal powstanie we współpracy z Kazachstanem.
Zakończenie pierwszego etapu budowy terminalu planowane jest na pierwszy kwartał 2024 roku. Do tego czasu terminal w porcie Poti może przyciągnąć i obsłużyć 80 000 TEU rocznie w ramach Korytarza Środkowego. Oczekuje się, że dzięki inwestycji korytarz podwoi swoją pojemność w ciągu zaledwie dwóch lat. Już w 2022 roku zwiększył wolumen z 25,2 tysiąca TEU do 33,6 tysiąca TEU.
Terminal powstanie dzięki założonej rok temu spółce joint venture, JSC Poti Transterminal pomiędzy PTC Holding - kazachską grupa inwestycyjna w dziedzinie transportu i logistyki a gruzińskimi prywatnymi partnerami. Jej zadaniem jest właśnie budowa terminalu na obszarze 8 hektarów. Partnerzy dzielą się udziałami w spółce joint venture w równym stopniu.
Koszt inwestycji szacowany jest od piętnastu do dwudziestu milionów dolarów, przy projektowanej maksymalnej pojemności 450 000 TEU rocznie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny