DB Port Szczecin na początku lipca zyskał elementy suwnicy kontenerowej typu STS, której składanie trwa w dalszym ciągu. Za pomocą mediów społecznościowych port pochwalił się dotychczasowymi efektami prac.
Podstawowe elementy suwnicy kontenerowej typu STS (ship to shore – ze statku na ląd) dotarły na Nabrzeże Fińskie w szczecińskim porcie 1 lipca. Do Polski z Irlandii dostarczył je 143-metrowy frachtowiec Puka. Odbiorcą ładunku był operator portowy DB Port Szczecin, który będzie eksploatował suwnicę. Na nabrzeże ze statku wyładowano 42-metrową główną belkę suwnicy, kabinę operatora, nogi maszyny oraz wysięgnik (który będzie mógł sięgać 48 metrów od nabrzeża). Do kompletu brakuje jeszcze wyposażenia elektronicznego, które ma dotrzeć do Szczecina osobno.
Nowa suwnica będzie obsługiwała ładunki skonteneryzowane. Po montażu, który ma być zakończony jesienią, będzie w stanie podnieść na haku do 70 ton lub dwa kontenery 20-stopowe o łącznej wadze 65 ton. Mierzyć będzie 70 metrów i będzie pracować tam, gdzie została przywieziona – na Nabrzeżu Fińskim, między dwiema nieco mniejszymi. Maszyna ma być oficjalnie przekazana do eksploatacji 7 grudnia, po przejściu wszystkich niezbędnych testów i odbiorów.
Cała inwestycja pochłonie około 40 mln zł, przy czym połowę kosztów pokrywają środki z unijnego Funduszu Spójności.
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów