Jeden z pierwszych w pełni autonomicznych statków na świecie został zwodowany i jest gotowy do przemierzenia światowych oceanów w celu zebrania ważnych danych, które pomogą w badaniach naukowych nad krytycznymi kwestiami wpływającymi na środowisko morskie.
Gigant technologiczny IMB ogłosił w środę zwodowanie statku autonomicznego Mayflower. Statek został opracowany wspólnie z organizacją non-profit ProMare zajmującą się badaniami oceanów.
Po dwóch latach projektowania, budowy i szkolenia modeli AI, nowy w pełni autonomiczny statek został teraz zwodowany na wody u wybrzeży Plymouth w Anglii przed jego dzisiejszą oficjalną premierą.
Według IMB statek zasilany energią słoneczną ma zapewnić bezpieczny, elastyczny i opłacalny sposób gromadzenia danych o oceanie, aby pomóc naukowcom zrozumieć takie kwestie, jak globalne ocieplenie, zanieczyszczenie mikroplastikami i ochrona ssaków morskich. ProMare koordynuje badania naukowe we współpracy z IBM Research i wieloma wiodącymi organizacjami naukowymi.
„Mayflower” zawiera system AI Captain opracowany przez ProMare i IBM, który daje statkowi możliwość samodzielnego wyczuwania, myślenia i podejmowania decyzji na morzu, bez interakcji z kapitanem lub załogą. Podstawą nowej klasy morskiej sztucznej inteligencji są najnowsze zaawansowane systemy komputerowe IBM, oprogramowanie do automatyzacji, technologia widzenia komputerowego i oprogramowanie Red Hat Open Source.
- Zdolny do skanowania horyzontu pod kątem możliwych zagrożeń, podejmowania świadomych decyzji i zmiany kursu w oparciu o fuzję aktualnych danych, statek autonomiczny Mayflower ma więcej wspólnego z nowoczesnym bankiem niż jego imiennik z XVII wieku - powiedział Andy Stanford-Clark, dyrektor ds. technologii IBM w Wielkiej Brytanii i Irlandii. - Dzięki zdolności do działania w najtrudniejszych warunkach ten mały statek jest mikrokosmosem dla każdego aspirującego biznesu XXI wieku”.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów