Firma Ocean Infinity, zajmująca się robotyką morską, wybrała norweską firmę Grovfjord Mek. Verksted (GMV), aby zbudować flotę zautomatyzowanych statków Armady o bardzo niskiej emisji.
GMV zbuduje początkową flotę Ocean Infinity, składającą się z maksymalnie 13 statków zdolnych do wykonywania całkowicie zautomatyzowanych prac. Każda jednostka-robot może przewozić ROV i AUV, a także wiele innych czujników lub sprzętu.
Będą one zdalnie sterowane z jednego z 3 globalnych centrów kontroli w Austin w Teksasie, Southampton w Anglii i lokalizacji w Azji, która jeszcze nie została ustalona.
GMV rozpoczęło już budowę pierwszych czterech 21-metrowych autonomicznych statków Ocean Infinity.
Wyposażenie robota obejmuje wysokowydajne śmigła, silniki i akumulatory w celu zmniejszenia emisji CO2 podczas pracy. Ponadto GMV zbliża się do zakończenia prac projektowych na 36-metrowych autonomicznych statkach.
Dan Hook, Ocean Infinity, dyrektor zarządzający powiedział:
- Wyprzedzamy resztę świata pod względem naszych zobowiązań i ambicji w zakresie świadczenia usług morskich o niskim wpływie na środowisko. Spędziliśmy dużo czasu decydując, kogo wybrać, aby zbudować te pierwsze w swoim rodzaju statki dla naszej „Armady” i jesteśmy niezwykle podekscytowani współpracą z zespołem GMV, który ma wieloletnie doświadczenie w budowaniu wysoce wydajnych statków do operacji w najtrudniejszych warunkach.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął