• <
nauta_2024

Vestas szuka statków CTV na polską farmę wiatrową. Będzie przetarg

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Vestas szuka statków CTV na polską farmę wiatrową. Będzie przetarg

Partnerzy portalu

Fot. Vestas

Firma Vestas, która jest odpowiedzialna za dostawę, montaż i serwis turbin wiatrowych na polską farmę wiatrową Baltic Power rozpocznie lada moment poszukiwania statków do transportu załóg na miejsce pracy na morzu.

Vestas przygotowuje się do obsługi 76 turbin V236-15.0 MW™, które zostaną zainstalowane na farmie wiatrowej Baltic Power (należącej do Orlenu i Northland Power). W ostatnich tygodniach pojawiły się m.in. ogłoszenia o pracę dla serwisantów, a w przyszłym tygodniu firma opublikuje przetarg na czarter jednostek CTV (Crew Transfer Vessel), za pomocą których pracownicy będą transportowani z lądu na jednostkę typu Walk-to-Walk oraz do morskich turbin wiatrowych.

Według naszych informacji, pozyskanych bezpośrednio od Vestas, przetarg zostanie ogłoszony w przyszłym tygodniu, przez kolejny miesiąc (do 12 kwietnia) trwać będą konsultacje i odpowiedzi na pytania potencjalnych oferentów.

Vestas poszukiwać będzie trzech statków CTV zapewniających przynajmniej 24 miejsca dla pasażerów, do tego posiadających między 60 a 120 m2 wolnego pokładu. Ponadto jednostki mają być wyposażone w minimum jedno gniazdo do transportu kontenera 20-stopowego oraz minimalną pojemność ładunkową 15 ton na przednim pokładzie. Statki powinny mierzyć 25-39 metrów długości i 9-13 metrów szerokości, rozwijać prędkość 22-30 węzłów (przy stanie morza 3 – wysokość fali do 1,25 m). Uwzględniony jest także poziom hałasu, który ma być mniejszy niż 70 dB.

Vestas poszukuje jednostek wraz z załogami. Firma oczekuje, że dwa pierwsze statki będą do jej dyspozycji w drugim kwartale 2025 roku, zaś trzecia w trzecim kwartale 2026 roku.

W przetargu preferowane będą jednostki zeroemisyjne. Czarterowane jednostki będą wykorzystywane zarówno w fazie budowy, jak i eksploatacji. Podczas budowy statki będą wspierać statek hotelowy. CTV będą na morzu przez 2-3 dni bez zawijania do portu. Ich załogi będą kwaterowane na hotelowcu. Ich zadaniem będzie dokonywać zmian personelu i przewozić ładunki i narzędzia do i z portów zaangażowanych w projekt. Z kolei podczas fazy eksploatacyjnej jednostki będą wypływały z portów serwisowych na farmę rano i wracać późnym popołudniem lub wczesnym wieczorem, operacje mają trwać do 12 godzin zgodnie z przepisami dotyczącymi czasu na odpoczynek. Vestas zastrzega, że w razie potrzeby jednostki będą mogły być wykorzystywane także w cyklu 24-godzinnym przy dwóch zmianach na statkach.

Chęć uczestnictwa w przetargu należy zgłosić mailowo na adres VesselTender@vestas.com, a termin na składanie ofert, zgodnych z wymaganiami przetargowymi, upływa 12 kwietnia 2025.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.