Centra Kontroli i Zapobiegania Chorobom ogłosiły dodatkowe przedłużenie swojego „zakazu wypływania”, który wygaśnie dopiero 30 września.
Zakaz pozostanie w mocy do końca września, chyba że dyrektor CDC unieważni lub zmodyfikuje zakaz lub sekretarz ds. Zdrowia i Opieki Społecznej ogłosi, że COVID-19 nie stanowi już zagrożenia zdrowia publicznego - zgodnie z zapowiedzią CDC.
Wcześniej zakaz CDC wygasał 24 lipca.
W swoim ogłoszeniu CDC ujawniło, że między 1 marca a 10 lipca dane pokazały 2973 przypadki COVID-19 lub „podobnych do COVID” chorób pojawiających się na statkach wycieczkowych, z 34 zgonami. W tym okresie wybuchło 99 ognisk na 123 statkach wycieczkowych, co oznacza, że ucierpiało 80% statków podlegających jurysdykcji USA. Dziewięć z tych statków wycieczkowych nadal zajmuje się epidemiami koronawirusa na swoich pokładach.
Liczby te nie obejmują Diamond Princess, która znalazła się w nagłówkach na całym świecie z powodu wybuchu koronawirusa, który zainfekował ponad 700 osób i zabił co najmniej dziewięć (choć dane Johns Hopkins określają tę liczbę na co najmniej 13). Kapitan statku był ostatnią osobą, która opuściła statek 1 marca.
Branża już zawiesiła działalność do 15 września
19 czerwca Cruise Lines International Association, wiodąca organizacja branży rejsów wycieczkowych, powiedziała, że jej linie wycieczkowe dobrowolnie przedłużą zawieszenie operacji rejsów USA do 15 września, ponieważ pandemia koronawirusa nadal trwa.
Linie członkowskie organizacji handlowej obsługują 95% światowych krążowników oceanicznych. Podobnie jak zakaz CDC, ograniczenie dotyczy statków, które mogą przewozić 250 lub więcej pasażerów.
„Chociaż mieliśmy nadzieję, że działalność rejsowa w USA może zostać wznowiona jak najszybciej, coraz bardziej oczywiste jest, że potrzeba więcej czasu na usunięcie barier by wznowić pracę w Stanach Zjednoczonych” - poinformowała Bari Golin-Blaugrund, starsza dyrektor ds. komunikacji strategicznej, dodając, że organizacja poinformowała CDC o dalszym dobrowolnym zawieszeniu.
„Chcemy, aby podróżujący nie mieli wątpliwości, że kiedy wznowimy działalność w Stanach Zjednoczonych, będziemy mieć pewność, że dysponujemy niezbędnymi protokołami i systemami”- dodała.
„Kontynuując działania nad opracowaniem ulepszonych protokołów wspierających bezpieczne wznowienie operacji rejsowych na całym świecie, oczekujemy terminowego i produktywnego dialogu z CDC w celu określenia środków, które będą odpowiednie dla wznowienia operacji rejsowych po oceanie w Stanach Zjednoczonych, kiedy nadejdzie właściwy czas - dodała Golin-Blaugrund
Kanada zobaczy statki wycieczkowe dopiero w listopadzie
W maju Kanada ogłosiła, że nie zaakceptuje statków wycieczkowych do 31 października.
Kraj zakazał rejsów i promów przewożących ponad 100 osób zdolnych do noclegu na wodach.
UE oczekuje na wznowienie rejsów
Na początku lipca UE opublikowała tymczasowe wytyczne dla branży wycieczkowej o długości 49 stron, zgodnie z którymi rejsy zaczną być wznawiane w tym samym dniu, w którym zostanie ogłoszone, że Amerykanie będą mieli zakaz wjazdu.
Mając w ręku wytyczne UE, niektóre linie zaczęły planować ponowne uderzenie w morze pełne. Na przykład niemiecka spółka zależna Carnival Corp, AIDA Cruises, zacznie ponownie żeglować w sierpniu. Norweska linia Hurtigruten odbyła już swój pierwszy międzynarodowy rejs od czasu pandemii.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek