• <
bulk_cargo_port_szczecin

Urząd Morski: sąd potwierdził, że wybór wykonawcy II etapu przekopu przez Mierzeję jest prawidłowy

AK

16.09.2021 22:45 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Urząd Morski: sąd potwierdził, że wybór wykonawcy II etapu przekopu przez Mierzeję jest prawidłowy

Partnerzy portalu

Urząd Morski: sąd potwierdził, że wybór wykonawcy II etapu przekopu przez Mierzeję jest prawidłowy - GospodarkaMorska.pl
Fot. GospodarkaMorska.pl

Wybór Budimexu jako wykonawcy drugiego etapu przekopu przez Mierzeję Wiślaną jest prawidłowy - potwierdził wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie, który rozpatrywał skargę konsorcjum NDI S.A. i NDI Sopot S.A. - poinformował w czwartek Urząd Morski w Gdyni.

Drugi etap budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską to prace dotyczące przebudowy toru wodnego na rzece Elbląg oraz budowy nowego mostu w Nowakowie.

W czwartkowym komunikacie przesłanym przez Urząd Morski w Gdyni czytamy, że Sąd Okręgowy w Warszawie, w ślad za Krajową Izbą Odwoławczą, potwierdził prawidłowość przeprowadzenia postępowania przez Urząd Morski w Gdyni oraz niezasadność zarzutów podnoszonych przez konsorcjum NDI.

Urząd Morski w Gdyni przekazał także, że obecnie wykonawca – Budimex SA - przystąpił do robót związanych ze wzmacnianiem podłoża gruntowego pod drogę prowadzącą do mostu. W toku są również prace związane z przygotowaniem dróg technologicznych i zagospodarowaniem placu budowy pod kątem logistycznym.

Jak przekazuje rzeczniczka Urzędu Morskiego, zakres prac wynikający z umowy obejmuje przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg w zakresie obudowy brzegów, które docelowo przejmą funkcje przeciwpowodziowe wałów ziemnych, budowę przystani niskich, ułatwiających dostęp do rzeki oraz budowę mostu obrotowego nad rzeką Elbląg w miejscowości Nowakowo, wraz ze zmianami układu drogowego. Samo pogłębianie rzeki odbędzie się w ramach trzeciego etapu inwestycji.

Wartość kontraktu wynosi 574 mln 73 tys. zł brutto, a czas przewidziany na jego realizację to 24 miesiące. 

Mierzeja Wiślana. Kontrakt w liczbach: 

    • przebudowa istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg na odcinku o długości około 10,4 km i szerokości toru mierzonego w dnie na rzece 60 m, a w rejonie Nowakowa 40 m, w zakresie obudowy brzegów (główny zakres prac to umocnienie brzegów rzeki przy użyciu m. in. ścianek szczelnych oraz kotew gruntowych, jednak bez robót czerpalnych)

    • wykonanie kotew gruntowych o łącznej długości 202.000 mb 

    • wykonanie umocnienia brzegów za pomocą stalowej ścianki szczelnej na długości brzegu 13,3 km (głębokość wbicia ścianki od -14 m do -21,5 m n.p.m.; łączna powierzchnia ścianek to 234.000 m2, łączny ciężar ścianek to 37.400 ton stali)

    • wykonanie umocnienia brzegów za pomocą żelbetowej ściany szczelinowej na długości brzegu 1,7 km (głębokość ścian do -20m n.p.m.; całkowita powierzchnia ścian szczelinowej to 64.390 m2; grubość ściany 0,8 m)

    • łączna powierzchnia nowych ścian i brzegów rzeki Elbląg wyniesie ponad 300 km2

    • budowa mostu obrotowego na rzeką Elbląg w miejscowości Nowakowo, w odległości około 650 m od istniejącego mostu pontonowego. Parametry nowoprojektowanego obiektu: długość 104,3 m rozpiętość przęseł 2 x 51,5m

    • prace drogowe o długości 2 km  

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.