W Stoczni Pomerania odbyła się w czwartek uroczystość związana z z chrztem nowo wybudowanego doku pływającego o nazwie NMG 1, który zbudowała firma ASTILLERO Sp. z o.o. Uroczystość zgromadziła tłum gości, zarówno tych zaangażowanych w powstanie inwestycji, jak i szczecinian, cieszących się z pierwszego nowego doku w Szczecinie od lat 80. ubiegłego wieku. Pozwoli on znacząco zwiększyć możliwości Stoczni Pomerania.
Uroczystość chrztu odbyła się przy nabrzeżu Net Marine Group nad Parnicą, czyli dawnej Stoczni Remontowej Parnica. Matką chrzestną konstrukcji została Joanna Chmielnicka, dyrektor ekonomiczny NMG, która na znak pomyślności rozbiła butelkę o konstrukcję. Pani Joanna wygłosiła też uroczyście rotę chrztu oraz nadała oficjalne imię dokowi.
Dok ma 128 metrów długości, 30,5 m szerokości i pozwoli remontować statki o nośności do 5000 DWT. Jego zanurzenie konstrukcyjne wynosi 10 metrów. Został zwodowany 31 maja br. Jego wybudowanie i wprowadzenie go do eksploatacji przez Spółkę ASTILLERO, będącą podobnie jak Stocznia Pomerania częścią szczecińskiej Grupy NET MARINE, jest wyjątkowym w skali kraju wydarzeniem zrealizowanym w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020. Został zbudowany w rekordowo krótkim czasie 18 miesięcy.
Projekt realizowano w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: 6/1.1.1/2020 – Szybka ścieżka. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań jest to pierwszy, wybudowany od kilku dekad w Szczecinie mobilny dok pływający o obniżonej masie własnej. Dodatkowo wprowadzenie na doku nowoczesnych technologii umożliwiło m.in. zwiększenie zabezpieczenia korozyjnego remontowanych statków.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów