Statek Vitus Bering, który wyruszył z Gdyni 12 kwietnia i płynął do Murmańska, skierował się do norweskiego Vardo. Ukraińscy członkowie załogi odmówili podróży do Rosji.
Vitus Bering to masowiec capesize o nośności 105 000 ton zbudowany w 2019 roku. Statek jest kontrolowany przez estońską spółkę Platano Eesti i pływa pod banderą Bahamów. Statek wyruszył z Polski do Murmańska, ale skierował się do norweskiego Vardo, by dokonać wymiany załogi. Jak przekazała norweska telewizja NRK, większość z 15-osobowej załogi to Ukraińcy, którzy odmówili podróży do Rosji w obawie o swoje bezpieczeństwo.
Jak podają norweskie media, nie wiadomo jeszcze, czy ukraińscy marynarze mają zamiar ubiegać się o azyl w Norwegii. Jednakże NRK poinformowała, że norweskie władze nie deportują ich do Ukrainy. Policja podaje, że status marynarzy wyjaśni się dopiero kiedy dotrą na brzeg.
Centrum ruchu morskiego w Vardo podało, że zostało poinformowane, że konieczna jest wymiana załogi poza Vardo i że zostało to zwyczajowo zgłoszone do Norweskiej Administracji Przybrzeżnej. Sam Vitus Bering najpewniej pozostanie na czas wymiany około 12 mil morskich od brzegu.
Nie wiadomo jak długo potrwa zorganizowanie wymiany załogi ani ilu dokładnie marynarzy zejdzie z pokładu Vitus Bering. W tej chwili statek znajduje się na północ od Vardo, a norweski port wciąż widnieje jako jego port docelowy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów