Porty morskie stanowią koło zamachowe gospodarki kraju. W obecnej sytuacji geopolitycznej strategiczna rola portów zyskuje jeszcze bardziej na znaczeniu. Porty to nie tylko zabezpieczenie dostaw produktów służących do produkcji na terenie danego kraju, to również konieczność sprostania wymaganiom aktualnej sytuacji związanej z blokadą portów ukraińskich i potrzebą poszukiwania alternatywnych dróg transportu towarów z kierunku ukraińskiego.
Operatorzy portowi są gotowi na zwiększone przeładunki, zarówno jeśli chodzi o ropę, węgiel czy eksport wielu towarów, które do tej pory przechodziły przez porty ukraińskie, a wkrótce mogą być eksportowane przy wykorzystaniu portowej infrastruktury. Polska, ze względu na swoje położenie oraz posiadaną infrastrukturę, jest idealnym partnerem, który może pomóc Ukrainie w odbudowie utraconych kanałów eksportowych i importowych. A port w Gdańsku może stać się bramą dla handlu zagranicznego Ukrainy.
– Chcąc wyjść naprzeciw potrzebom firm ukraińskich związanym z eksportem towarów, na stronie internetowej portgdansk.pl została uruchomiona zakładka „Ukrainian cargo”, za pośrednictwem której firmy z Ukrainy mogą składać zapytania o możliwość eksportu lub importu towarów za pośrednictwem terminali znajdujących się na terenie portu – informuje Anna Drozd, rzecznik prasowy Portu Gdańsk.
Interaktywny formularz jest dostępny w języku ukraińskim, angielskim i polskim.
Link do formularza TUTAJ.
@PortGdanskZMPG jako brama dla ukraińskiego handlu. W Gdańsku trwa spotkanie firm z Polski i Ukrainy @IntermodalnewsP @PortGdanskZMPG @MI_GOV_PL Rozmawiamy o nowych szlakach logistycznych i możliwościach obsługi nowych potoków ładunków. pic.twitter.com/wAZAJz7V8F
— Anna Drozd (@AniaDrozd) May 26, 2022
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął