Według agencji Bloomberg, kraje Unii Europejskim szykują kolejny pakiet sankcji na Rosję. Część z nich wymierzona ma być w statki wyłączające systemy nawigacyjne, co uniemożliwia śledzenie ich ruchu. Jednostki takie są często zaangażowane w omijanie sankcji na handel rosyjskimi surowcami.
Unia Europejska zamierza też wprowadzić zakaz tranzytu wielu towarów przez terytorium Rosji, starając się w ten sposób wzmocnić przestrzeganie wprowadzonych wcześniej sankcji wobec Moskwy - poinformował w sobotę Bloomberg, powołując się na własne źródła zaznajomione z tą sprawą.
"Unia Europejska przygotowuje się do zaproponowania zakazu tranzytu wielu towarów przez Rosję, ponieważ blok próbuje wzmocnić reżim przestrzegania sankcji wprowadzonych w ciągu ostatniego roku" – napisał Bloomberg.
Zaznaczył, że zakaz będzie dotyczył wielu technologii i innych towarów, w tym kilku marek samochodów, które przez terytorium Rosji trafiają do krajów trzecich. "Zakaz będzie częścią nowego pakietu sankcji, który przygotowuje Komisja Europejska" – stwierdził Bloomberg.
Serwis zauważył, że Polska, Litwa i Estonia naciskają na UE, by zakazała tranzytu przez Rosję towarów i technologii, które mogą być wykorzystane przez rosyjskie wojsko, przemysł lotniczy lub kosmiczny lub mogą pomóc w poprawie potencjału rosyjskiej gospodarki.
"Nowy pakiet proponowanych sankcji może również dotyczyć tankowców i
statków, które nie włączają systemów nawigacyjnych umożliwiających
śledzenie ich ruchu" – dodał Bloomberg. Nie poinformowano jednak jakie są pomysły na ograniczenie tego procederu.
"Głównym celem pakietu sankcji przygotowanego przez UE będzie wyeliminowanie luk prawnych i zwalczanie obchodzenia istniejących ograniczeń, w tym przez firmy z krajów trzecich” – skonkludowano w artykule.
Możliwość wprowadzenia zakazu niemal całego eksportu do Rosji w ramach wzmocnienia reżimu sankcji wobec Moskwy w związku z jej inwazją na Ukrainę rozważają kraje grupy G7.
zm/
fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów