Urząd Morski w Szczecinie poinformował, że trwają roboty rozbiórkowe związane z realizacja inwestycji pn.„Przebudowa falochronów w Porcie Darłowo wraz z poprawą warunków falowania wewnątrz basenu poprzez budowę nowych obiektów hydrotechnicznych”.
Prowadzone prace są związane z podpisaną w lutym tego roku umową na inwestycję pn. „Przebudowa falochronów w Porcie Darłowo wraz z poprawą warunków falowania wewnątrz basenu poprzez budowę nowych obiektów hydrotechnicznych”. Celem inwestycji jest przywrócenie dobrego stanu technicznego falochronu, zabezpieczenie go przed erozją, spowodowaną wysoką dynamiką mas wodnych, a także zminimalizowanie oddziaływania falowania wewnątrz awanportu w Porcie Darłowo i zapewnienie bezpiecznego wejścia statków do portu.
Przedsięwzięcie to jest kluczowym krokiem dla uruchomienia tam
terminala serwisowego dla morskich farm wiatrowych. Wpisuje się także w
plany rozwojowe portu, który ma pełnić funkcję handlową, rybacką i
turystyczną. Wykonawcą robót jest Korporacja Budowlana DORACO (zadanie
zostało wycenione na 118,8 mln zł), zaś rolę inżyniera kontraktu pełni
szczecińska firma EKO-INWEST (za kwotę ok. 1 mln zł). Inwestorem jest
Urząd Morski w Szczecinie.
Jak w lutym informował Urząd Morski
w Szczecinie, prace nie będą miały wpływu na zmianę szerokości
istniejącego toru wodnego, przebiegającego w osłonie falochronów, ani na
inne jego parametry. Dzięki inwestycji zostanie odnowione ok. 367
metrów falochronu zachodniego. Zakres prac budowlanych obejmuje także
wykonanie konstrukcji ostrogi o długości 100 metrów i obustronnego
zabezpieczenia dna wraz z narzutem kamiennym. Dodatkowo nowa konstrukcja
zostanie wykonana po obrysie już istniejącej i będzie zabezpieczona
narzutem kamiennym.
Dzięki tym pracom port zyska skuteczną ochronę przed wzburzonymi falami i cofkami sztormowymi, które dotychczas utrudniały statkom bezpieczne manewrowanie. Maksymalne zanurzenie statków wchodzących do portu w Darłowie to 4 metry. Zakończenie przedsięwzięcia jest planowane na 2026 rok.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu