Ponad 7 tys. rur, o łącznej długości 104 km, powstaje właśnie w zakładzie Ferrum S.A. w Katowicach na zlecenie PERN S.A. Spółka wykorzysta je przy budowie rurociągu produktowego relacji Boronów-Trzebinia, jednego z kluczowych projektów programu „Megainwestycje”. W toku jest również postępowanie na wybór wykonawcy robót budowlanych.
Prace przy produkcji rur odbywają się w ramach umowy na dostawy inwestorskie, zawartej pomiędzy PERN S.A. a Konsorcjum Ferrum S.A. – Izostal S.A.
16 metrów rury na minutę
Proces produkcji rur stalowych realizowany jest w zakładzie Ferrum S.A. w Katowicach. Zgodnie z umową zostanie wykonanych ponad 7 tys. rur, o łącznej długości ok. 104 tys. m (w tym rury: DN250, DN500, DN700). Na ich wykonanie zostanie wykorzystane ok. 5 tys. ton stali. W ciągu 1 minuty wytwarzanych jest 16 metrów rury DN250.
Wyprodukowane rury są transportowane do firmy Izostal S.A. w miejscowości Kolonowskie, gdzie jest prowadzony proces ich izolacji.
Strategiczna inwestycja
Budowa rurociągu produktowego Boronów-Trzebinia to jeden z elementów programu „Megainwestycje", których celem jest wzmocnienie bezpieczeństwa energetycznego Polski. Rurociąg zapewni dodatkowe zaopatrzenie południa kraju w paliwa. Inwestycja stanowi przedłużenie o 97 km istniejącej magistrali rurociągowej Płock – Koluszki – Boronów do Terminala Paliw w Trzebini. Projekt powstaje w oparciu o Ustawę z dnia 22 lutego 2019 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w sektorze naftowym.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii