Z terminala Zakładów Chemicznych Baltchem S.A. w Szczecinie sprzedawany jest już olej napędowy Grupy Unimot.
Do terminala Baltchemu w Szecinie olej dociera na pokładzie barki ze Świnoujścia, gdzie z kolei wypompowywany jest z tankowców. Terminal umożliwia Grupie Unimot załadunek na cysterny kolejowe i na ciężarówkach. Stamtąd jest kolportowany na teren północno-zachodniej Polski.
– Konsekwentnie dywersyfikujemy kierunki dostaw i umacniamy swoją obecność w regionie, w którym do tej pory nie posiadaliśmy swojej bazy. Uzupełnienie naszego portfela o dostawy z kolejnej bazy pozwoli dotrzeć nam do większej grupy klientów, a także zagwarantować ciągłość dostaw partnerom handlowym oraz naszym stacjom AVIA – mówi Robert Brzozowski, wiceprezes zarządu ds. handlowych Unimot.
Umowa między Unimotem a Baltchemem obejmuje przeładunek, magazynowanie oraz zapasy obowiązkowe. Terminal stwarza dogodne warunki do świadczenia usług ze względu na dobrą lokalizację, własne nabrzeża, bazę magazynową produktów płynnych, funkcjonujące bocznice kolejowe, przepompownie i sieci rurociągów technologicznych.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju