W chińskiej stoczni Avic Dingheng Shipbuilding zwodowano siódmą jednostkę dual-fuel dla szwedzkiego armatora – Furetank.
Statek będzie komercyjnie używany przez Furetank oraz Gothia Tanker Alliance. Jednostka o numerze budowy AD0037 otrzyma nazwę Fure Vinga.
Przypomnijmy, że Furetank sprzedał wcześniej oryginalną Fure Vinga - dwupaliwowy chemikaliowiec, armatorowi Desgagnés z siedzibą w Quebecu, i od tego czasu statek został przemianowany na Gaïa Desgagnés.
Nowy Fure Vinga zaprojektowany przez FKAB to zbiornikowiec lodowy klasy 1A, wyposażony w akumulatory i silniki dwupaliwowe, które mogą być zasilane skroplonym gazem ziemnym (LNG).
Koncepcja nazwana FKAB T24C1 została opracowana przez FKAB wraz z właścicielem Furetank.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów