W chińskiej stoczni Avic Dingheng Shipbuilding zwodowano siódmą jednostkę dual-fuel dla szwedzkiego armatora – Furetank.
Statek będzie komercyjnie używany przez Furetank oraz Gothia Tanker Alliance. Jednostka o numerze budowy AD0037 otrzyma nazwę Fure Vinga.
Przypomnijmy, że Furetank sprzedał wcześniej oryginalną Fure Vinga - dwupaliwowy chemikaliowiec, armatorowi Desgagnés z siedzibą w Quebecu, i od tego czasu statek został przemianowany na Gaïa Desgagnés.
Nowy Fure Vinga zaprojektowany przez FKAB to zbiornikowiec lodowy klasy 1A, wyposażony w akumulatory i silniki dwupaliwowe, które mogą być zasilane skroplonym gazem ziemnym (LNG).
Koncepcja nazwana FKAB T24C1 została opracowana przez FKAB wraz z właścicielem Furetank.
CMA CGM odbiera statki na LNG
Hanwha Ocean zbuduje najnowocześniejsze okręty podwodne dla Korei Południowej. Te same oferuje w ramach programu "Orka"
Deltamarin podpisuje umowę projektową na statki Wallenius Wilhelmsen
Doki w Chinach pękają w szwach. W Korei i UE pustoszeją
ABB dostarczy pierwszy na świecie morski system ładowania dla nowych promów elektrycznych Auckland Transport
Zatwierdzenie AiP dla innowacyjnego projektu statku ekspedycyjnego