Finnsirius i jej siostra Finncanopus. Tak nazywają się dwa nowe nabytki w portfolio fińskich linii Finnlines. Statki będą pływały z Finlandii do Szwecji.
Jednostki mierzą 235 m długości i korzystają z najnowocześniejszej technologii. To statki hybrydowe, łączące funkcję pasażerską i cargo. Pomieszczą 300 ciężarówek, 200 samochodów i 1100 pasażerów.
Jak podaje Finnlines, dzięki nowym statkom pasażerowie oraz kierowcy będą mogli cieszyć się bezstresowymi rejsami. Nowe jednostki będą miały rozwinięte zaplecze – na pokładzie znajdą się restauracje, kawiarnie, a nawet siłownia i spa. Kierowcy będą mieli osobne lobby, saunę oraz pralnię.
Firma podkreśla, że Finnsirius i Finncanopus korzystają z zielonych rozwiązań:
- Mimo że zmierzamy w kierunku wyższego poziomu obsługi, naszym głównym celem jest zawsze zrównoważony rozwój. Projektując nasze nowe statki, braliśmy pod uwagę środowisko, od źródeł prądu po systemy oświetleniowe. Lądowe źródła energii oraz baterie o wysokiej pojemności to przykładem tego, jak eliminujemy emisje. Z pomocą najnowszej technologii oraz zrównoważonych innowacji jednostki nie będą konsumować więcej paliwa niż te z poprzedniej generacji – powiedział Emanuele Grimaldi, CEO Finnlines, w oświadczeniu opublikowanym na stronie firmy.
W sierpniu 2022 zostanie położona stępka na drugi statek hybrydowy, Finncanopus. Obie jednostki, imionami nawiązujące do nazw supergwiazd Syriusz i Kanopus, zbudowane będą w ramach wartego 500 milionów euro programu, który zakłada wypuszczenie kolejnych trzech statków hybrydowych, tym razem typu ro-ro. „Supergwiazdy” wypłyną jesienią 2023 roku, a pozostałe jednostki – już w 2022.
Finnsirius i Finncanopus będą pływały na trasie Långnäs (Wyspy Alandzkie) – Kapellskär (Szwecja).
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza