Finnsirius i jej siostra Finncanopus. Tak nazywają się dwa nowe nabytki w portfolio fińskich linii Finnlines. Statki będą pływały z Finlandii do Szwecji.
Jednostki mierzą 235 m długości i korzystają z najnowocześniejszej technologii. To statki hybrydowe, łączące funkcję pasażerską i cargo. Pomieszczą 300 ciężarówek, 200 samochodów i 1100 pasażerów.
Jak podaje Finnlines, dzięki nowym statkom pasażerowie oraz kierowcy będą mogli cieszyć się bezstresowymi rejsami. Nowe jednostki będą miały rozwinięte zaplecze – na pokładzie znajdą się restauracje, kawiarnie, a nawet siłownia i spa. Kierowcy będą mieli osobne lobby, saunę oraz pralnię.
Firma podkreśla, że Finnsirius i Finncanopus korzystają z zielonych rozwiązań:
- Mimo że zmierzamy w kierunku wyższego poziomu obsługi, naszym głównym celem jest zawsze zrównoważony rozwój. Projektując nasze nowe statki, braliśmy pod uwagę środowisko, od źródeł prądu po systemy oświetleniowe. Lądowe źródła energii oraz baterie o wysokiej pojemności to przykładem tego, jak eliminujemy emisje. Z pomocą najnowszej technologii oraz zrównoważonych innowacji jednostki nie będą konsumować więcej paliwa niż te z poprzedniej generacji – powiedział Emanuele Grimaldi, CEO Finnlines, w oświadczeniu opublikowanym na stronie firmy.
W sierpniu 2022 zostanie położona stępka na drugi statek hybrydowy, Finncanopus. Obie jednostki, imionami nawiązujące do nazw supergwiazd Syriusz i Kanopus, zbudowane będą w ramach wartego 500 milionów euro programu, który zakłada wypuszczenie kolejnych trzech statków hybrydowych, tym razem typu ro-ro. „Supergwiazdy” wypłyną jesienią 2023 roku, a pozostałe jednostki – już w 2022.
Finnsirius i Finncanopus będą pływały na trasie Långnäs (Wyspy Alandzkie) – Kapellskär (Szwecja).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów