RWE Renewables poinformowała o złożeniu trzech kolejnych wniosków o nowe pozwolenia lokalizacyjne dla morskich farm wiatrowych. Łącznie firma zaaplikowała już o sześć nowych obszarów na Bałtyku.
– Jesteśmy aktywni w segmencie offshore wind. To sektor gospodarki, który w naszym kraju nieprzerwanie się rozwija. Tym samym doświadczenie, wiedza i kompetencje RWE mogą przyspieszyć proces transformacji energetycznej w Polsce i rozwój odnawialnych źródeł energii. Liczymy, że wkrótce Polska z coraz większym udziałem naszej firmy będzie mogła w pełni wykorzystywać swoje zasoby w obszarze morskiej energetyki wiatrowej, z korzyścią dla całej gospodarki – mówi Grzegorz Chodkowski z RWE, odpowiedzialny za rozwój sektora offshore wind w Polsce.
W Polsce firma jest na etapie zaawansowanego przygotowania do budowy F.E.W. Baltic II o mocy 350 MW, nad którym pracują zespoły w Gdyni, Słupsku i Warszawie.
Przedstawiciele firmy zaznaczają, że obok przygotowywanego obecnie projektu F.E.W. Baltic II, nowe pozwolenia byłyby dla RWE doskonałą możliwością dalszego podzielenia się potencjałem inwestycyjnym i 20-letnim doświadczeniem w obszarze rozwoju, budowy i eksploatacji podobnych projektów w Europie.
Dodajmy, że RWE prowadzi obecnie na świecie prace nad rozwojem projektów w obszarze morskiej energetyki wiatrowej o łącznej mocy 8 GW. Jest operatorem morskich farm wiatrowych w całej Europie, w tym na wybrzeżu duńskim, szwedzkim i niemieckim Morza Bałtyckiego.
Fot. Depositphotos
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?