W niedzielę w Sudanie przy nabrzeżu w porcie zatonął statek przewożący blisko 16 tysięcy owiec. Członkowie załogi wydostali się na brzeg, zdecydowana większość zwierząt jednak zginęła.
Do zdarzenia doszło w sudańskim Suakin w niedzielę. Rano statek Al Badri 1 zaczął się przechylać. Całość następowała bardzo wolno, więc załoga bez problemu opuściła bezpiecznie pokład. Jednocześnie, jak podają media, z pokładu uciekło jedynie około 700 owiec.
Jak podaje gazeta „The Sudan Tribune”, straty zostały obliczone na około 4 miliony dolarów.
Al Badri 1 został zbudowany w 1973 roku jako frachtowiec ro-ro, w kolejnych latach został jednak przebudowany na potrzeby transportu żywych zwierząt. Jednostka nie była w dobrym stanie technicznym – odnotowano liczne uchybienia w zakresie kontroli portowych. Co więcej, w latach 2008-2018 nie przeprowadzano na nim żadnych inspekcji.
Nie są znane przyczyny zatonięcia Al Badri 1. Statek zatonął przy nabrzeżu, co wpływa na funkcjonowanie portu. Choć informacje te nie są potwierdzone, istnieje możliwość wycieku oleju napędowego. Utrudnienia powodować mogą także ciała owiec wypływające na powierzchnię.
Statki do przewozu zwierząt zazwyczaj są jednostkami przerabianymi z frachtowców, które osiągnęły już maksymalny wiek eksploatacyjny. Średnia wieku takich statków przekracza 40 lat.
عااااجل
— 20_a.o | 𝔒𝔟𝔰𝔥𝔞𝔯 (@Aobshaar) June 11, 2022
غرق #باخرة #مواشي قبالة #ميناء #سواكن مساء اليوم.. فُرق النجدة والانقاذ تتحرك الان
المصدر صحيفة السوداني pic.twitter.com/66XbSNVjR5
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny