W stoczni Remontowa Shipbuilding położono stępkę pod budowę statku pożarniczego Strażak-28 zamówionego przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
Strażak-28 będzie miał nieco ponad 29 metrów długości i 10 metrów szerokości. Będzie wyposażony w dwie pompy FiFi o mocy 2700 metrów sześciennych na godzinę każda i będzie dysponował uciągiem na palu wynoszącym 45 ton. W Szczecinie i Świnoujściu będzie pracował przy zadaniach ochrony przeciwpożarowej przy przeładunkach, transporcie materiałów niebezpiecznych (m.in. przez zbiornikowce przewożące gazy i ciecze łatwopalne, które wymagają asyst jednostki pożarowej) oraz innych zadań ratowniczych. Dodatkowo, statek uzyska klasę lodową L2 i będzie mógł spełniać funkcje holownicze.
Strażak-28 będzie trzecią pożarniczą jednostką we flocie Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. W Szczecinie stacjonuje Strażak-24, w Świnoujściu Strażak-26. Uzupełnienie floty zbiega się m.in. z rozbudową terminala LNG w Świnoujściu, który zyska nowy, trzeci zbiornik. Dzięki temu jeszcze bardziej rozwinie się transport LNG poprzez Świnoujście. Przypomnijmy, że w tym tygodniu w porcie pojawił się 24. w tym roku, a 137. ogólnie transport gazu dla PGNiG.
AFP: statek ze zbożem ukraińskim dopłynął korytarzem humanitarnym do Stambułu
Gdynia. Trwa transport gigantycznych suwnic
Singapur pozostaje najważniejszym ośrodkiem żeglugowym
Doraco nagrodzone za terminal promowy w Porcie Gdynia
Ukraina. Tymczasowym korytarzem humanitarnym płynie kolejny masowiec ze zbożem
Port Gdańsk o infrastrukturze kolejowej na TRAKO 2023