W stoczni Remontowa Shipbuilding położono stępkę pod budowę statku pożarniczego Strażak-28 zamówionego przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
Strażak-28 będzie miał nieco ponad 29 metrów długości i 10 metrów szerokości. Będzie wyposażony w dwie pompy FiFi o mocy 2700 metrów sześciennych na godzinę każda i będzie dysponował uciągiem na palu wynoszącym 45 ton. W Szczecinie i Świnoujściu będzie pracował przy zadaniach ochrony przeciwpożarowej przy przeładunkach, transporcie materiałów niebezpiecznych (m.in. przez zbiornikowce przewożące gazy i ciecze łatwopalne, które wymagają asyst jednostki pożarowej) oraz innych zadań ratowniczych. Dodatkowo, statek uzyska klasę lodową L2 i będzie mógł spełniać funkcje holownicze.
Strażak-28 będzie trzecią pożarniczą jednostką we flocie Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. W Szczecinie stacjonuje Strażak-24, w Świnoujściu Strażak-26. Uzupełnienie floty zbiega się m.in. z rozbudową terminala LNG w Świnoujściu, który zyska nowy, trzeci zbiornik. Dzięki temu jeszcze bardziej rozwinie się transport LNG poprzez Świnoujście. Przypomnijmy, że w tym tygodniu w porcie pojawił się 24. w tym roku, a 137. ogólnie transport gazu dla PGNiG.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny