JK
Vistal Gdynia zwodował kilka tygodni temu 120-metrowy kadłub pontonu przeznaczonego do układania kabli na dnie morskim. BoDo Constuctor jest najprawdopodobniej największą tego typu jednostką, która powstaje w Polsce.
Jednostka ma 120 metrów długości i 32 metry szerokości. BoDo Constructor odznaczał się będzie zaawansowanym wyposażeniem. Napędzać go będą 4 pędniki azymutalne o mocy 825 kW każdy. Statek będzie także wyposażony w system dynamicznego pozycjonowania jednostki DP1. Na pokładzie znajdzie się też moduł mieszkalny dla 50 pracowników offshore i niezbędne urządzenia do układania kabli na dnie morskim. BoDo Constructor ma być gotowy w II połowie 2016 roku.
Jednostka w tej chwili znajduje się w Stoczni Poltramp Yard, gdzie trwają prace wyposażeniowe przy nabrzeżu stoczni w Świnoujściu. Dodajmy, że budowana jest na zlecenie niemieckiej firmy Bohlen&Doyen GmbH, specjalizującej się w pracach offshorowych (między innymi układanie kabli) w obszarze Morza Północnego i Bałtyku, przez polską Stocznię Poltramp Yard.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii