mk
49 turbin wiatrowych na powierzchni 144 km2, o łącznej mocy 406 MW wybuduje szwedzki koncern Vattenfall około 30 kilometrów od zachodniego wybrzeża Danii. Obiekt o nazwie Horns Rev 3 będzie kosztował ponad miliard euro.
Przewidziane w inwestycji turbiny wiatrowe MHI Vestas V164 to na dzień dzisiejszy najbardziej wydajne urządzenia na rynku. Pojdyńcza konstrukcja generuje moc na poziomie 8,3 MW. Jeszcze bardziej porażają gabaryty urządzenia. Rozpiętość łopat wiatraków wynosi 164 metry a łączna wysokość turbiny to 220 metrów! Sama obudowa silnika turbiny ma 20 metrów długości i 8 metrów wysokości.
Płycizny u wybrzeży Danii to jedne z najbardziej wietrznych obszarów w rejonie Morza Północnego. Mała głębokość akwenu dodatkowo powoduje relatywnie niskie koszty inwestycji.
Między innymi dlatego Dania jest światowym liderem w produkcji energii z wiatru. Z czego większość farm zlokalizowanych jest właśnie na morzu. Już w 2020 roku planowany udział konsumowanej w Danii energii pochodzącej z OZE ma wynosić 30 procent. Większość generowana będzie właśnie z turbin wiatrowych.
Ważnym elementem powodującym wzrost opłacalności w przypadku morskich farm wiatrowych jest ich rosnąca żywotność, która w przypadku tej farmy została wyliczona na 25 lat. Wynika to głównie z rozwoju technologii i zastosowania coraz nowocześniejszych i trwalszych rozwiązań. Początkowa zwrot z tego typu inwestycji oraz ich trwałość były oceniane w perspektywie 15 do 20 lat.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej