ew/ulstein.com
Pandemia COVID-19 spowodowała nagłe i niespodziewane zwiększone zapotrzebowanie na miejsca w szpitalach i placówkach medycznych. Jednym z rowiązań, które wprowadzono w kilku państwach były tzw. Emergency Support Vessels (ESV). Ulstein zaprezentował właśnie zestaw projektów tego typu jednostek.
Termin „statek szpitalny” obejmuje szereg funkcji i usług, które są niezbędne w sytuacjach awaryjnych, a jego podstawowym zastosowaniem jest pełnienie roli placówki medycznej. Tego typu jednostki były zazwyczaj wykorzystywane podczas konfliktów zbrojnych, ale pandemia Covid-19 spowodowała olbrzymie zapotrzebowanie na dodatkowe placówki medyczne, także te na wodzie.
Ulstein zaprojektował pięć rodzajów tzw. Emergency Support Vessels (dosłownie - statków wsparcia awaryjnego). Tego typu jednostki budowane są jako takie od stępki albo przekształcane do wykonywania operacji wsparcia w sytuacjach awaryjnych. Tego typu sytuacje to przykładowo klęski żywiołowe czy też pandemie. Z jedną z nich przyszło się nam zmierzyć.
Przykłady z portfolio Ulstein'a prezentujemy pod artykułem. Wśród nich znajdują się: statek szpitalny z możliwością udzielania pomocy, przebudowana jednostka offshore przeznaczona do pracy przy platformach wiertniczych, statek szybkiego reagowania oraz statek do tymczasowej pomocy medycznej na pokładzie.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek