PMK
Dziś rano (08.02) rozpoczął się protest podwykonawców spółki Vistal Offshore. Powodem jest brak wypłaty pełnego wynagrodzenia – donosi portal Trójmiasto.pl.
Vistal Offshore jest częścią gdyńskiej grupy Vistal, producenta wielkogabarytowych, specjalistycznych konstrukcji stalowych. Pracę przerwały podwykonowacy pracujący na Nabrzeżu Indyjskim. Ich zdaniem powodem braku wypłat jest zła kondycja finansowa spółki.
Wczoraj zarząd Vistal Gdynia wydał oświadczenie w tej sprawie.
"W dniu 8 lutego 2016 r., w godzinach porannych, na terenie Vistal Offshore (spółki zależnej Vistal Gdynia SA) część podwykonawców firmy Vistal Offshore wyraziła swoje niezadowolenie, wstrzymując realizacje umów podwykonawczych z powodu rozliczeń tych umów w bieżącym okresie rozliczeniowym. Kwestią sporną był sposób rozliczenia wpływu warunków zimowych na produkcję realizowaną poza halami produkcyjnymi. Vistal Offshore regulował i reguluje wynagrodzenia na bieżąco. Podczas spotkania z przedstawicielami firm podwykonawczych nieporozumienia zostały wyjaśnione i produkcja jest kontynuowana.
W zdarzeniu nie uczestniczyli pracownicy Vistal Gdynia SA ani żadnej firmy zależnej od Vistal Gdynia SA. Vistal Gdynia S.A. nie ma żadnych zaległych zobowiązań finansowych wobec podwykonawców i na bieżąco reguluje swoje zobowiązania, a jej sytuacja finansowa jest dobra."
Vistal jest wiodącym producentem konstrukcji stalowych, aktywnie działającym na rynku europejskim od 1991 r. Ma ponad 20 lat doświadczenie w realizacji konstrukcji stalowych dla przemysłu budowlanego, energetycznego, okrętowego i off-shore. Spółka realizuje kompleksowe prace w szerokim zakresie – od dokumentacji projektowej poprzez prefabrykację, antykorozję, transport oraz montaż w miejscu przeznaczenia. Działa w Polsce i za granicą.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów