PMK
Francuski koncern naftowy, Total, zakupił 10 procent udziałów terminalu Arctic LNG 2 od rosyjskiego PAO Novatek. Transkacja ma być sfinalizowana do końca marca.
Biorac pod uwagę fakt, że Total posiada 19,4 procent akcji samego Novateku, udział francuskiego koncernu w terminalu osiągnie ok. 21,6 proc. Dodatkowo Total zapewnił sobie okazję do nabycia od 10 do 15 proc. Akcji w przyszłych projektach LNG zlokalizowanych na półwyspach: Jamałskim i Gydańskim.
Arctic LNG 2 powstanie w Jamalsko-Nienieckim Okręgu Autonomicznym. Będzie to drugi wielki projekt LNG w tym regionie. Saipem powiedział, że kontrakt jest częścią umowy strategicznej o partnerstwie z Novatek zawartej w 2016 roku.
Umowa o wartości 2,5 miliarda dolarów przewiduje budowę betonowych platform, które staną na dnie morskim w celu obsługi jednostek przetwarzania LNG na Morzu Kar, na północ od koła podbiegunowego.
Novatek ogłosił przetarg na budowę lotniska dla Arktycznego LNG 2 i rekrutację personelu w zeszłym tygodniu.
Według Reutersa włoska agencja kredytów eksportowych SACE planuje wydać gwarancje wspierające rozwój tego projektu. Novatek powiedział w środę, że zgodził się rozwinąć "długoterminową współpracę" z SACE w sprawie „nowych projektów LNG z udziałem włoskich dostawców i firm inżynieryjnych. "
Pierwszy zakład Novatek, Jamał LNG, rozpoczął w grudniu pracę z pełną przepustowością 16,5 miliona ton metrycznych LNG rocznie.
Novatek planuje rozpocząć produkcję gazu w Arctic LNG 2 w latach 2022-2023 o całkowitej przepustowości 19,8 milionów ton metrycznych rocznie. Reuters donosi, że Arctic LNG 2 będzie kosztować szacunkowo 25,5 miliarda dolarów, w porównaniu z ceną 27 milionów dolarów Jamału LNG.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO