Kanadyjski armator, BC Ferries, pokazał grafikę, która będzie zdobić prom Selfish Orka. Jednostka powstaje w stoczni Remonowa Shipbuilding. Zwycięski projekt grafiki stworzyła Darlene Gait, artystka wywodząca się ze społeczności Esquimalt Nation - rdzennej indiańskiej ludności Kolumbii Brytyjskiej – prowincji Kanady. Motywy graficzne zostaną również wyeksponowane wewnątrz jednostki.
Współpraca Remontowej z BC Ferries rozpoczęła się w lipcu 2014 r. roku podpisaniem kontraktu na budowę trzech promów z napędem gazowym. Nowe promy zajmą we flocie kanadyjskiego armatora miejsce wycofywanych z użytku blisko 50-letnich jednostek. Będą to pierwsze promy, w składającej się z 36 jednostek flocie, wykorzystujące silniki dual fuel, które umożliwiają pracę zarówno w trybie diesel, jak i LNG.
Salish Orca będzie pierwszym promem, który zostanie przekazany armatorowi, co nastąpi jeszcze w tym roku. Prom będzie kursował na trasie Comox –Powell. Kolejna jednostka, Salish Eagle będzie oddana pod koniec 2016 r., natomiast w 2017 r. Salish Raven. Obie będą operować na trasie Wschodnich Wysp Gulf.
Wszystkie trzy promy będą mogły jednorazowo zabierać na pokład 600 pasażerów oraz 145 samochodów. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii, nowe promy znacznie zwiększą możliwości transportowe armatora zapewniając równocześnie wysoki stopień bezpieczeństwa pasażerów.
Salish Orca w liczbach
Długość całkowita – 107,20 m
Szerokość maks. – 24,00 m
Wysokość do pokładu głównego – 6,60 m
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędu od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu