sons/offshore-energy
Swire Bulk, oddział masowców chińskiej firmy China Navigation Company z Singapuru, odebrał dostawę nowego masowco-kontenerowca do przewozu drewna.
Statek Singan o 44.150 cbm jest przedmiotem handlu na całym świecie, ze szczególnym naciskiem na handel kłodami drewna na Pacyfiku i Południowym Atlantyku.
Statek został ochrzczony w stoczni Doku Hakodate w Hakodate w Japonii. Masowiec wyruszył w dziewiczy rejs do Busan pod koniec kwietnia.
"Nowo zbudowany statek został zaprojektowany pod kątem optymalnej prędkości i zużycia przy 12,5 węzłach w stanie załadowanym. Eko-efektywne dodatki jak żarówki do steru czy pre-swirl poprawią efektywność kadłuba statku" - twierdzi Rob Aarvold, dyrektor generalny Swire Bulk.
Jak wyjaśniono, przewóz kłód wymaga wysokiego poziomu stabilności strukturalnej, który oferuje MV Singan. W statku zaintalowano również najnowszy półprzewodnikowy sprzęt radarowy, który jest zintegrowany z elektronicznym systemem wyświetlania map i systemem informacyjnym (ECDIS). Zapewnia to zgodność z najnowszymi i przyszłymi wymaganiami oraz ułatwia zarządzanie aktualizacjami systemu.
MV Singan jest pierwszym statkiem dostarczonym z szerszego portfela zamówień, obejmującego dziesięć masowców zbudowanych w Japonii. Pozostałe statki mają zostać dostarczone do końca 2021 r.
„Nowy program Swire Bulk umożliwi nam największy i najbardziej przyjazny dla środowiska strategiczny handel flotą na rynku. Jesteśmy zaangażowani w dostarczanie innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych dla naszych klientów dzięki naszym nowoczesnym, ekologicznie zaprojektowanym statkom ”- powiedział Aarvold.
MV Sungkiang, siostrzany statek MV Singana, powstaje w tej samej stoczni. Dostawę zaplanowano na czerwiec 2020 r.
„Posiadanie tych nowych statków wzmocniłoby pozycję Swire Bulk na rynku drewna” - dodał Aarvold.
Droga Czerwona komplementarna ze strategią rozbudowy dróg krajowych i autostrad
Związek Małych Portów przystąpił do inicjatywy PPO
UWAGA: karalność za przestępstwa karnoskarbowe bez przedawnienia? - projekt przepisów
Czy W/NOR obowiązuje w roku 2021? - ubezpieczenie społeczne marynarzy pracujących pod banderą norweską
Szlak Legendy Morskiej Gdyni - darmowe podcasty
Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o armatorach, którzy na bieżąco dostosowują się do sytuacji po brexicie
Ropa brent | 55,09 $ | baryłka | 0,00% | 22:59 |
Cyna | 21740,00 $ | tona | 0,65% | 20 sty |
Cynk | 2684,00 $ | tona | 1,21% | 20 sty |
Aluminium | 1976,00 $ | tona | 1,28% | 20 sty |
Pallad | 2367,50 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Platyna | 1109,65 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Srebro | 25,55 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Złoto | 1855,30 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |