• <
Nauta_top_1100x200

Stocznia Szczecińska odebrała samojezdną platformę do transportu ładunków ponadwymiarowych (foto)

pc

17.07.2019 16:56 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Stocznia Szczecińska odebrała samojezdną platformę do transportu ładunków ponadwymiarowych (foto)
Stocznia Szczecińska odebrała samojezdną platformę do transportu ładunków ponadwymiarowych (foto) - GospodarkaMorska.pl

Stocznia Szczecińska 15 lipca odebrała urządzenie do transportu ponadwymiarowych ładunków Cometto SYT 6/4_40T (Shipyard Transporters). Od poniedziałku poddawane jest ono szeregowi wymaganych testów niezbędnych do przekazania platformy do użytku.

Przedstawiciel producenta przeprowadza również szkolenie dla wyznaczonych pracowników pionu utrzymania ruchu Stoczni Szczecińskiej. Trening obejmuje część teoretyczną, tj. zapoznanie się z komponentami i układami platformy oraz praktyczną obsługę pojazdu.

Samojezdna platforma usprawni logistykę stoczni, służyć będzie do przewozu m.in. części statków, konstrukcji stalowych, elementów mostów itp. Zaawansowana technologia zwiększy bezpieczeństwo zakładu.

Zaletami platformy są duża nośność, możliwość podnoszenia i opuszczania pokładu (nawet o 70 cm), ale również zwrotność. Dzięki skręcanym wszystkim osiom, których kąt obrotu nadzorowany jest elektronicznie, i może wynosić 135 stopni, pojazdy mogą poruszać się we wszystkich kierunkach i obracać się wokół własnej osi oraz skręcać jak inne pojazdy, z osią obrotu zdefiniowaną poza obrysem platformy.

Platforma wyposażona jest w układ monitorowania ustawienia ładunku na platformie i ustawienia środka ciężkości. Elektryczna kontrola wysokości oraz hydrauliczne wyrównanie osi oznaczają równe rozłożenie ciężaru ładunku na wszystkie koła, niezależnie od podłoża.

Koła są napędzane silnikami elektrycznymi umieszczonymi w piastach.
 
Producentem platformy jest Industrie Commeto.

Zakup platformy stanowi kontynuację realizowanego przez stocznię rozległego procesu inwestycyjnego, związanego z podnoszeniem poziomu technologicznego i mocy produkcyjnych dedykowanych dla produkcji okrętowej.

Jest przy tym dobrym przykładem wprowadzania przez firmę zaawansowanych rozwiązań technicznych i wydajnie przyczynia się do zwiększenia konkurencyjności polskiego sektora stoczniowego.

Platforma samojezdna do przewozu konstrukcji ponadgabarytowych posiada następujące parametry techniczne:
 
- dwie klimatyzowane kabiny kierowcy,

- zdalne sterowanie radiowe,

- system wyświetlania środka ciężkości (COG),

- kąt skrętu +/-1300,

- ładowność 400 ton,

- wymiary platformy  6 m x 16 m,

- wysokość transportowa 1,9 m,

- zakres unoszenia platformy 1,6 m do 2,3 m,

- transporter posiada 6 osi skrętnych, na każdej z osi po osiem kół,

- promień skrętu: 9,9 m,

- możliwość jazdy bokiem,

- silnik SCANIA o mocy 405 kW,

- masa własna 76 ton.
 
Industrie Cometto jest spółką rodzinną, założoną w 1954 roku w Borgo San Dalmazzo we północnych Włoszech. Od 2017 r. należy do belgijskiej firmy Faymonville.

Cometto jest dostawcą samobieżnych modułów transportowych. Te wieloosiowe pojazdy mogą przenosić ładunki o masie do 15 tys. ton. Mogą one pracować przy temperaturach od -25 do +50 st. C.

Industrie Cometto jest jednym z najważniejszych światowych wytwórców modułowych naczep samobieżnych. Firma oferuje wyposażenie samobieżne m.in. dla stoczni, hut żelaza oraz stacji przeładunkowych.

Platformy Cometto można łączyć (dowolnym bokiem) lub zarządzać kilkoma z jednego pulpitu sterowniczego.
 
Najciekawsze zrealizowane zamówienia firmy:

- samojezdna platforma o nośności 3 tys. (Nippon Express, 1981 r.),

- samojezdna platforma do przewozu promu kosmicznego (NASA, 1983 r.),

- samojezdna platforma do przewozu części statków o masie do 17 tys. ton. (koreańska stocznia koncernu Hyundai),

- samobieżne platformy do wywozu z elektrowni jądrowych materiałów promieniotwórczych,

- specjalne pojazdy do przewozu rakiet nośnych programu Arianne 5.

Produkcję w Stoczni Szczecińskiej Nowa wstrzymano w styczniu 2009 r., ponieważ Komisja Europejska uznała, że udzielona wcześniej stoczniom w Gdyni i Szczecinie przez polski rząd pomoc publiczna była niezgodna z unijnym prawem. Majątek stoczni sprzedano, a pracowników zwolniono.

Lokalną spółką zarządzającą aktywami po zlikwidowanej Stoczni Szczecińskiej Nowa był Szczeciński Park Przemysłowy. Park zarządzał terenami z najważniejszą infrastrukturą stoczniową: halami produkcyjnymi, pochylniami, nabrzeżem i suwnicami. W październiku ubiegłego roku Park powrócił do historycznej nazwy Stocznia Szczecińska.

Stocznia Szczecińska jest stocznią kompaktową, która zdolna jest do budowy gotowych statków, począwszy od tzw. czarnej blachy, do w pełni wyposażonych statków.

Całkowita powierzchnia Stoczni to ponad 46 ha. Hale produkcyjne liczą ponad 80 tys. m kw., a place 10 ha. Nabrzeża o długości 750 m są wyposażone w żurawie o udźwigu od 16 do 50 t. Największa z pochylni, Wulkan Nowy, ma 266 m długości, szerokość 39 m i wyposażona jest w suwnicę o udźwigu 450 t. Posiada także możliwość wyjazdu po pirsie nad akwen.

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 40250,00 $ tona -1,71% 26 lis
 Cynk 3330,00 $ tona -2,94% 26 lis
 Aluminium 2618,00 $ tona -4,45% 26 lis
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.