pc
Remont klasowy samochodowca Stena Foreteller. Jednostka była modernizowana w Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni. Przeprowadzone zostały głównie prace maszynowe.
– Przeprowadziliśmy 5-letni remont klasowy o dużym zakresie prac. Wykonana została także modyfikacja polegająca na zamontowaniu 4 krat na dwóch tunelach sterów strumieniowych – mówi Anna Bulman, rzecznik Stoczni Remontowej Nauta.
Oprócz tego, remont obejmował: konserwację kadłuba wraz z odświeżeniem (przemalowaniem) nadbudówki; przegląd i pomiary linii steru i wałów; wymianę uszczelnień linii wałów L i PB; remont głównych przekładni L i PB; remont maszyn sterowych; przegląd śrub nastawnych, demontaż płatów, wymianę uszczelnień; wymianę anod ICCP systemu antykorozyjnego na kadłubie; odbudowę zużytej ochrony katodowej – wymianę anod na kadłubie i skrzyniach kingstonowych – razem ok. 800 kg; remont sterów strumieniowych; prace stalowe w zbiornikach – ok. 1 t; remont silników elektrycznych oraz remont zaworów zaburtowych.
Stena Foreteller (RO-RO vessel Classification DNV 1A1, General Cargo Carrier RoRo Container, Ice-1A, DG-P) ma 195,3 m długości, 25,6 m szerokości, 6,6 m zanurzenia oraz 24 485 GT. Statek został zbudowany w 2002 r., a jego właścicielem jest Stena RoRo AB. Pływa po Morzu Bałtyckim i Morzu Północnym, poruszając się między portami: Turku w Finlandii, Portem Południowym Paldiski w Estonii, Cuxhaven i Bremerhaven w Niemczech.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek