PMK
Co raz mniej platform wydobywczych działa na rynku offshore. W grudniu ich liczba po raz kolejny spadła – wynika z raportu firmy Baker Hughes.
Według danych firmy w zeszłym miesiącu na rynku działało 250 platform morskich. To o 9 mniej niż w listopadzie i aż o 88 mniej niż w grudniu zeszłego roku.
Obecnie, wraz ze spadkiem cen ropy, zmniejsza się aktywność firm wydobywczych w zakresie uruchamiania nowych platform. Zdaniem Agencji Reutera może to być trudna sytuacja zwłaszcza dla chińskich producentów, którzy walczyli z konkurencją m.in. za pomocą dogodnych warunków finansowania i rabatów. Część zaczynała budowę platformy po uzyskaniu zaliczki na poziomie 1 proc. kosztów. Zdaniem informatorów Reutera wiele z produkowanych platform nie zostało jeszcze wyczarterowanych przez firmy wydobywcze. Teraz producenci obawiają się fali rezygnacji z zamówień i presji na obniżenie cen. Takie ryzyko widzi Joachim Skroge z DNB Market.
Według serwisu Market Realist sytuacja zbliża się do ówczesnej - w 2008 roku między lipcem a grudniem ceny ropy spadły o 73 proc., a w ciągu ostatniego pół roku o połowę.
Według Goldman Sachs w tym roku dynamika wzrostu ilości platform morskich może być dalej ujemna, bo wskutek spadku cen ropy część nowych projektów zostanie opóźniona. Goldman Sachs spodziewa się także spadku wykorzystania mocy produkcyjnych już istniejących platform.
W związku z tym, nawet jeżeli ceny ropy nieco wzrosną, to ilość istniejących już platform, które jeszcze nie zostały odebrane i uruchomione oraz niski poziom wykorzystania mocy produkcyjnych już istniejących platform powodują, że zapotrzebowanie na nowe może się długo nie pojawiać.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española