PMK
Norweski Ulstein i niemiecki Schottel zdecydowały się współpracować nad rozwojem automatyzacji i cyfryzacji w branży żeglugi morskiej. Obie strony mają założyć w tym celu nową firmę.
Była podspółka Ulstein, Ulstein Blue CTRL, będzie kontynuowała działalność jako niezależna firma pod nazwą Blue CTRL. Zarówno Ulstein, jak i Schottel będą posiadać 50 procent udziałów w przedsiębiorstwie.
Dostawy od firmy będą oparte na platformie X-CONNECT, która została opracowana przez Ulstein na potrzeby przyszłej automatyki morskiej. X-CONNECT to uniwersalna platforma cyfrowa do automatyzacji, kontroli i monitoringu morskiego. Wszystkie funkcje systemu są konfigurowalne. Nowa firma ma także tworzyć systemy dla sektora stoczniowego, zarówno do budowy, jak i modernizacji statków.
- Istnieje wiele podobieństw między naszymi firmami. Oznacza to możliwość tworzenia długoterminowych strategicznych koncepcji biznesowych. Wierzymy, że nasze produkty i usługi są wysoce komplementarne - wyjaśnił Tore Ulstein, zastępca dyrektora generalnego w Ulstein Group.
- Patrząc z perspektywy projektanta, wierzymy, że ściślejsza integracja między rozwojem platformy morskiej i układu napędowego zapewni znacznie lepsze działanie statku. Jeśli uda nam się usprawnić przepływ danych między różnymi systemami na pokładzie, będziemy w stanie zoptymalizować dynamiczne pozycjonowanie i inne morskie operacje. To znowu doprowadzi do zmniejszenia zużycia paliwa, zmniejszenia emisji, a co za tym idzie bardziej ekologicznego działania statków - dodał Ulstein.
Schottel już teraz tworzy systemy kontroli napędu, które, wraz z niedawnym rozwojem systemów wspomagania i pozycjonowania, zawsze stanowiły strategiczny produkt firmy.
- Cieszymy się z powstania Blue CTRL i rozpoczęcia wspólnego rozwoju inteligentnych systemów do automatyzacji i cyfryzacji - powiedział Stefan Kaul, prezes Schottel.
- Systemy Blue CTRL nie tylko umożliwią zaoferowanie naszym klientom inteligentniejszych i zintegrowanych systemów sterowania zarówno dla nowych, jak i istniejących statków, ale także dostarczą solidną platformę do oferowania rozwiązań hybrydowych i elektrycznych - dodał.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek