PMK
Norweski Ulstein i niemiecki Schottel zdecydowały się współpracować nad rozwojem automatyzacji i cyfryzacji w branży żeglugi morskiej. Obie strony mają założyć w tym celu nową firmę.
Była podspółka Ulstein, Ulstein Blue CTRL, będzie kontynuowała działalność jako niezależna firma pod nazwą Blue CTRL. Zarówno Ulstein, jak i Schottel będą posiadać 50 procent udziałów w przedsiębiorstwie.
Dostawy od firmy będą oparte na platformie X-CONNECT, która została opracowana przez Ulstein na potrzeby przyszłej automatyki morskiej. X-CONNECT to uniwersalna platforma cyfrowa do automatyzacji, kontroli i monitoringu morskiego. Wszystkie funkcje systemu są konfigurowalne. Nowa firma ma także tworzyć systemy dla sektora stoczniowego, zarówno do budowy, jak i modernizacji statków.
- Istnieje wiele podobieństw między naszymi firmami. Oznacza to możliwość tworzenia długoterminowych strategicznych koncepcji biznesowych. Wierzymy, że nasze produkty i usługi są wysoce komplementarne - wyjaśnił Tore Ulstein, zastępca dyrektora generalnego w Ulstein Group.
- Patrząc z perspektywy projektanta, wierzymy, że ściślejsza integracja między rozwojem platformy morskiej i układu napędowego zapewni znacznie lepsze działanie statku. Jeśli uda nam się usprawnić przepływ danych między różnymi systemami na pokładzie, będziemy w stanie zoptymalizować dynamiczne pozycjonowanie i inne morskie operacje. To znowu doprowadzi do zmniejszenia zużycia paliwa, zmniejszenia emisji, a co za tym idzie bardziej ekologicznego działania statków - dodał Ulstein.
Schottel już teraz tworzy systemy kontroli napędu, które, wraz z niedawnym rozwojem systemów wspomagania i pozycjonowania, zawsze stanowiły strategiczny produkt firmy.
- Cieszymy się z powstania Blue CTRL i rozpoczęcia wspólnego rozwoju inteligentnych systemów do automatyzacji i cyfryzacji - powiedział Stefan Kaul, prezes Schottel.
- Systemy Blue CTRL nie tylko umożliwią zaoferowanie naszym klientom inteligentniejszych i zintegrowanych systemów sterowania zarówno dla nowych, jak i istniejących statków, ale także dostarczą solidną platformę do oferowania rozwiązań hybrydowych i elektrycznych - dodał.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek