PMK
Singapur znalazł się szósty rok z rzędu na czele rankingu International Shipping Centre Development (ISCD), współtworzonego przez Baltic Exchange i Xinhua. Ranking ocenia największe miasta świata pod względem usług portowych i spedycyjnych.
ISCD ocenia między innymi przepustowość i wyposażenie portów, różnorodność i zasięg profesjonalnych usług wsparcia morskiego, a także ogólne otoczenie biznesowe. Ranking powstał w wyniku współpracy między chińską państwową agencją informacyjną Xinhua i międzynarodowym dostawcą benchmarków towarowych - Baltic Exchange.
W ciągu sześciu lat od opublikowania pierwszego raportu nastąpił ogólny wzrost wyników w Azji i na Bliskim Wschodzie. Pierwszy ranking z 2014 roku zawierał trzy europejskie miasta w pierwszej piątce. W 2019 roku pozostał z nich tylko Londyn.
Pięć największych centrów żeglugi międzynarodowej w 2019 roku to: Singapur, Hongkong, Londyn, Szanghaj i Dubaj.
- Singapur zajmuje strategiczną pozycję na arenie regionalnej i globalnej. Przemysł morski jest i pozostanie dużym budulcem gospodarki tego miasta, dlatego ważne jest, abyśmy nadal wprowadzali innowacje i inwestowali w ten sektor - skomentował Lu Su Ling, szef Baltic Exchange Asia.
Według rankingu Singapur przoduje w zarządzaniu statkami i usługach maklerskich, podczas gdy Hongkong świetnie korzysta z chińskiej inicjatywy Belt and Road. Londyn z kolei oferuje usługi pierwszej klasy w zakresie transportu morskiego, prawa i spedycji. Jako ważne miasta w gospodarkach wschodzących, Szanghaj i Dubaj doganiają Londyn pod względem poziomu rozwoju żeglugi i zajęły odpowiednio czwarte i piąte miejsce.
W pierwszej dziesiątce międzynarodowych centrów wysyłkowych w 2019 roku znalazły się również Rotterdam, Hamburg, Nowy Jork - New Jersey, Houston i Ateny.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął