PMK
Południowokoreańska stocznia Samsung Heavy Industries (SHI) zwodowała Aurora Spirit, pierwszy z czterech wahadłowych zbiornikowców dla armatora Teekay Offshore Partners.
Aurora Spirit została zwodowana w doku G3 stoczni pod koniec marca, mniej niż 2 lata po podpisaniu umowy na budowę tej jednostki.
Statek jest teraz przygotowany do odbioru zbiornika LNG, różnych urządzeń VOC i modułu BLS przed rozpoczęciem prób morskich w tym roku.
Teekay twierdzi, że nowa konstrukcja tankowca zmniejszy emisje i zużycie paliwa. Zbiornikowiec o nośności 130 tys. dwt będzie działać zarówno na skroplonym gazie ziemnym (LNG) jako paliwie podstawowym, jak i mieszaninie LNG i odzyskanych lotnych związków organicznych (VOC) jako paliwie wtórnym.
E-Shuttle posiada zestawy akumulatorów do elastycznego rozdziału mocy i zapobiegania blackoutowi. Według firmy zmniejsza to zapotrzebowanie na bunkrowanie i emisję CO2 o około. Zużycie paliwa spada z kolei nawet o 22% w porównaniu z tradycyjnymi tankowcami wahadłowymi.
Po dostawie jednostka trafi do floty Teekay Offshore’s Contract of Affreightment na Morzu Północnym.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii