jk
Nowy prom we flocie Polskiej Żeglugi Bałtyckiej dotarł w piątek rano do Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A. w Szczecinie. Po remoncie, który tu przejdzie, jednostka będzie pływać pod marka Polferries na linii Świnoujście-Ystad.
Armator planuje remont części pasażerskiej promu Cracovia, który potrwa ok. 3 tygodni. Dziób jednostki zostanie pomalowany podobnie jak na promie Mazovia. Wielkoformatowy rysunek zaprojektuje street-artowy artysta, wykładowca w Akademii Sztuki w Szczecinie Mariusz Waras.
Od początku lipca Cracovia będzie pływała na linii Świnoujście – Ystad. Jej pierwszy rejs do Szwecji zaplanowano 8 lipca br. W sierpniu jednostka cyklicznie zacznie kursować do portu w Ronne na wyspie Bornholm.
Zakupiony w marcu br. prom był użytkowany wcześniej przez armatora Port Bułgaria West na Morzu Czarnym. Jednostka pod nazwą Drujba pływała między portem Burgas w Bułgarii i Batumi w Gruzji. Zdarzało się, że do linii dodawano rosyjski port Noworosyjsk.
Prom został wybudowany w 2002 r. Jednorazowo będzie mógł zabrać około 64 samochodów osobowych, 126 samochodów ciężarowych oraz 640 pasażerów i 55 osobową załogę. Na promie będzie także 57 kabin.
Jak informuje PŻB zakup Cracovii to część „realizacji długoterminowej strategii odnowy floty, której kluczowym elementem jest budowa nowych promów”.
W marcu br. PŻB podpisał kontrakt na budowę nowego promu pasażersko-towarowego przez Stocznię Remontową Gryfia S.A. w Szczecinie. Według zapewnień ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marka Gróbarczyka budowa pierwszego z dwóch promów dla kołobrzeskiego armatora rozpocznie się 23 czerwca br.
Polska Żegluga Bałtycka obok nowej Cracovii ma w swojej flocie trzy promy pasażersko-samochodowe: m/f Wawel wybudowany w 1980 r., m/v Baltivię z 1981 r. oraz m/f Mazovię zbudowaną w 1996 r. Jednostki te pływają na trasach między portem w Gdańsku i szwedzką miejscowością Nynashamn, oraz Świnoujściem a szwedzkim portem Ystad.
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego
Optonaval nawiązuje współpracę z Damen Naval przy budowie niemieckich fregat nowej generacji
Rozpoczyna się budowa trzeciego, atomowego okrętu podwodnego dla Francji
Elektryczne wodoloty ze Sztokholmu wypłyną na wody Abu Zabi
Morskie baterie pod kontrolą. Corvus Energy skontroluje baterie w czasie rejsu