PMK
Obecny rząd odbudowuje przemysł stoczniowy; likwidacja polskich stoczni na pewno nie była w polskim interesie, mimo to ówczesny rząd zgodził się na nią - podkreśliła premier Beata Szydło, otwierając w czwartek w Szczecinie piąty Kongres Morski.
"Jakże niezrozumiałe dla polskiego społeczeństwa" były decyzje koalicji rządowej PO-PSL "o likwidacji polskich stoczni", kiedy w innych krajach ten przemysł się rozwijał - podkreśliła. "Likwidacja polskich stoczni na pewno nie była w polskim interesie. Mimo to ówczesny rząd zgodził się na nią, nie będę już pytać, dlaczego to zrobiono, ale dzisiaj mogę powiedzieć z satysfakcją, że obecny polski rząd odbudowuje przemysł stoczniowy i stawia go jako jeden z najważniejszych elementów rozwoju polskiej gospodarki" - wskazała premier.
Jak mówiła szefowa rządu, "przemysł stoczniowy to nie tylko ważny dział polskiej gospodarki, to nie tylko miejsca pracy dla tysięcy osób i duma polskiej myśli technicznej". "Przemysł stoczniowy to również symbol przemian, symbol polskiej drogi do wolności, walki o godność i sprawiedliwość społeczną, symbol polskiej niepodległości" - zaznaczyła.
Kongres Morski to spotkanie przedstawicieli szeroko rozumianej branży morskiej, polityków i naukowców. Przez dwa dni około tysiąc uczestników będzie rozmawiało o kondycji i przyszłości gospodarki morskiej.
Głównymi tematami tegorocznej edycji Kongresu jest żegluga śródlądowa i edukacja morska na Pomorzu Zachodnim.
Organizatorzy Kongresu wyrażają nadzieję, że stanie się on ważnym elementem odbudowy przemysłu stoczniowego, a także żeglugi morskiej i śródlądowej.
Tegoroczny piąty Kongres Morski potrwa do 9 czerwca. Jego organizatorami są Fundacja Kongres Morski i Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, a fundatorami Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie i Polska Żegluga Morska.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów