GospodarkaMorska.pl/PAP
- Konsorcjum Okrętowego to była "oczywista oczywistość". Wcześniej firmy działające na terenie Parku były tylko podwykonawcami. W ramach Konsorcjum mają budować same i same będą ustalały zasady współpracy – powiedział na antenie Radia Szczecin Andrzej Strzeboński, prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego.
Andrzej Strzeboński podkreślił, że powołane kilka dni temu Szczecińskie Konsorcjum Okrętowe będzie decydowało o podjętych realizacjach.- Będą to decyzje autonomiczne tego gremium: w jaki sposób, w jakich obszarach, kto będzie w ramach konsorcjum realizował obsługę projektową, marketingową, transportową, logistyczną itd. - tłumaczył na łamach radia.
Przypomnijmy, że 20 firm z branży okrętowej podpisało dwa dni temu w Szczecinie list intencyjny w sprawie powołania konsorcjum okrętowego. Inicjatorem przedsięwzięcia jest Szczeciński Park Przemysłowy. Celem - konsolidacja branży i produkcja statków w Szczecinie.
Szczecińskie Konsorcjum Okrętowe chce budować promy dla polskich armatorów, a później realizować także inne kontrakty. Pierwszy prom mógłby powstać już w 2019 r.
Strzeboński mówił wówczas, że infrastruktura stoczniowa w Szczecinie została przez ostatnie lata "okaleczona", ale zdolności wytwórcze, czyli tzw. zasoby ludzkie, są w mieście nadal, przede wszystkich w firmach funkcjonujących w Parku, który powstał na terenach po upadłej stoczni szczecińskiej.
Podobnie jest z zapleczem intelektualnym: mamy projektantów i technologów - podkreślał prezes. Docelowo nowy zakład mógłby zatrudniać około 1200 ludzi - przekonywał.
Jak mówił, konsorcjum nie oczekuje od państwa pieniędzy, lecz narzędzi finansowych. Mamy dobry klimat dla Szczecina - dodał nawiązując m.in. do deklaracji premier Beaty Szydło, która niedawno odwiedziła Szczecin.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii