pc
PKN Orlen ma plan rozbudowy do 2022 r. pojemności magazynowych w swoim terminalu paliw nr 91 w Szczecinie. Według spółki planowana inwestycja ma związek z dynamicznie zmieniającą się sytuacją na rynku paliw i realizacją strategii płockiego koncernu w logistyce.
"Po zrealizowaniu inwestycji PKN Orlen będzie mógł magazynować w Szczecinie kilkukrotnie więcej paliw niż pozwalałyby obecne pojemności. Zakończenie pierwszego etapu rozbudowy nowoczesnego terminala planowane jest w połowie przyszłego roku" - podała w czwartek spółka.
Jak dodał PKN Orlen, przygotowany program rozwojowy dla terminala paliw w Szczecinie obejmuje lata 2018-22 i "składa się z kliku integralnych etapów i zakłada m.in. budowę nowoczesnego parku zbiorników o łącznej pojemności wynoszącej ok. 50 tys. metrów sześc., umożliwiającego import produktów paliwowych z kierunku morskiego".
PKN Orlen zaznaczył, że w związku z planowaną inwestycją zawarł umowę z Elektrobudowa SA na realizację pierwszego etapu prac, który polegał będzie na wykonaniu dokumentacji projektowej wraz z budową magazynu paliw w formule „pod klucz”. Według płockiego koncernu, wartość kontraktu dla pierwszego etapu przedsięwzięcia wyniesie prawie 40 mln zł.
"Kolejne etapy zakładają dodatkowo stworzenie stanowisk do rozładunku-załadunku jednostek pływających wraz z umożliwieniem dalszej redystrybucji paliw poprzez wykorzystanie zmodernizowanego nalewu kolejowego" - podkreślił płocki koncern. Spółka zwróciła przy tym uwagę, że rozwój infrastruktury magazynowej w Szczecinie "wynika zarówno z rosnących potrzeb rynku paliw, jak i konieczności budowy zbiorników wykorzystując najnowocześniejsze i sprawdzone technologie".
Pod koniec stycznia PKN Orlen poinformował, że w 2018 r. nakłady na inwestycje w grupie Orlen mają wynieść 4,8 mld zł, przy czym 3 mld zł w segmencie downstream (rafineria, petrochemia, energetyka), w segmencie usptream (wydobycie) – 0,8 mld zł, w detalu – 0,7 mld zł, a w przypadku funkcji korporacyjnych - 0,3 mld zł.
Według PKN Orlen w całym 2017 r. grupa Orlen wypracowała rekordowy wynik EBITDA LIFO na poziomie 10,4 mld zł „do czego przyczyniły się wszystkie segmenty działalności, w tym rekordowy wynik segmentu detalicznego” - ponad 2 mld zł. Zysk netto, jak osiągnęła grupa Orlen za 12 miesięcy 2017 r. wyniósł ponad 7,17 mld zł - to także rekordowy poziom, o ponad 1,43 mld zł wyższy niż w tym samym okresie 2016 r.
Jak podawał ostatnio płocki koncern, w 2017 r. odnotowano w grupie Orlen rekordowy przerób ropy - na poziomie 33,2 mln ton, a także historycznie najwyższą sprzedaż - 42,4 mln ton wszystkich rodzajów produktów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym