PMK
Brytyjskie Automated Ships Ltd i norweskie Kongsberg Maritime połączyły siły w stworzeniu pierwszej na świecie bezzałogowej i w pełni autonomicznej jednostki offshore. Budowa statku ma się rozpocząć w styczniu 2017 roku i zakończyć rok później.
Próby morskie nowej jednostki odbędą się w specjalnym obszarze na wodach norweskich przygotowanym do testów statków autonomicznych. Przy testach obecni będą przedstawiciele DNV GL, międzynarodowego towarzystwa klasyfikacyjnego, oraz członkowie Norweskiego Departamentu Morskiego (NMA). Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, statek o nazwie Hronn rozpocznie służbę już w 2018 roku.
- Obecnie na rynku mamy tylko małe łodzie bezzałogowe przeznaczone do działań w pobliżu brzegu. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by tę technologię zastosować w większych statkach - czytamy w oświadczeniu Kongsberga. - Największym wyzwaniem jest tylko dostosowanie się do regulacji, dlatego zależało nam na współpracy z DNV GL i NMA. To powinno znacząco przyśpieszyć moment pojawienia się naszej rewolucyjnej jednostki na wodzie.
Hronn będzie jednostką przeznaczoną do lekkich zadań offshore, w tym: serwisowania konstrukcji energetycznych, wsparcia w badaniach hydrograficznych i obsłudze farm rybnych.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich