PMK
Brytyjskie Automated Ships Ltd i norweskie Kongsberg Maritime połączyły siły w stworzeniu pierwszej na świecie bezzałogowej i w pełni autonomicznej jednostki offshore. Budowa statku ma się rozpocząć w styczniu 2017 roku i zakończyć rok później.
Próby morskie nowej jednostki odbędą się w specjalnym obszarze na wodach norweskich przygotowanym do testów statków autonomicznych. Przy testach obecni będą przedstawiciele DNV GL, międzynarodowego towarzystwa klasyfikacyjnego, oraz członkowie Norweskiego Departamentu Morskiego (NMA). Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, statek o nazwie Hronn rozpocznie służbę już w 2018 roku.
- Obecnie na rynku mamy tylko małe łodzie bezzałogowe przeznaczone do działań w pobliżu brzegu. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by tę technologię zastosować w większych statkach - czytamy w oświadczeniu Kongsberga. - Największym wyzwaniem jest tylko dostosowanie się do regulacji, dlatego zależało nam na współpracy z DNV GL i NMA. To powinno znacząco przyśpieszyć moment pojawienia się naszej rewolucyjnej jednostki na wodzie.
Hronn będzie jednostką przeznaczoną do lekkich zadań offshore, w tym: serwisowania konstrukcji energetycznych, wsparcia w badaniach hydrograficznych i obsłudze farm rybnych.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza