ew
PERN ogłosił przetarg na wykonanie projektu budowalnego i wykonawczego kolejowego frontu rozładunkowego oraz rozbudowy układu torowego w bazie paliw w Koluszkach. Oferty w postępowaniu można składać do 27 sierpnia – poinformowała w ogłoszeniu spółka.
Według PERN, celem planowanej inwestycji jest dostosowanie istniejącej infrastruktury technicznej bazy do obsługi wagonów cystern o długości ok. 17 metrów i pojemności ok. 95 metrów sześc. „przy założeniu zwiększenia wydajności pracy bocznicy kolejowej oraz frontu kolejowego”.
Jak podał w ogłoszeniu PERN, wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego obejmuje m.in.: budowę nowego toru rozładunkowego, budowę 10 stanowisk rozładunkowych, dwustronnych dla pięciu produktów na każde stanowisko, w tym benzyny, oleju napędowego, a także alkoholu i estrów oraz przebudowę czterech istniejących stanowisk załadunku górnego cystern kolejowych i budowę nowej lub rozbudowę istniejącej pompowni paliw.
W marcu PERN zawarł ze spółką Naftoremont-Naftobudowa z grupy kapitałowej Polimex Mostostal umowę na wybudowanie czterech zbiorników magazynowych, o łącznej pojemności 128 tys. metrów sześc., w bazach paliw w Koluszkach i Nowej Wsi Wielkiej. Informując w lipcu o zaawansowaniu inwestycji, spółka podkreśliła, że realizacja przedsięwzięcia „w znaczący sposób zwiększy możliwości magazynowe”.
PERN zaznaczył wówczas, że koncentracja na rozwijaniu infrastruktury logistycznej i magazynowej w zakresie ropy naftowej, ale także paliw, jest jednym z celów strategicznych jego grupy. Spółka zapowiedziała jednocześnie, że w obszarze magazynowania paliw „zamierza zbudować nowe zbiorniki o łącznej pojemności przekraczającej 300 tys. metrów sześc.”
Ostatnio PERN ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z pozyskaniem prawa do terenu pod budowę ok. 97 km rurociągu paliwowego z Boronowa, gdzie znajduje się baza spółki do terminalu paliw w Trzebini, który należy do Orlen Południe z grupy PKN Orlen. Przedsięwzięcie to, pozwalające na zwiększenie dostaw paliw na Śląsk i do Małopolski, zostało wpisane do przyjętego w listopadzie 2017 r. strategicznego dokumentu „Polityka Rządu RP dla infrastruktury logistycznej w sektorze naftowym”.
Baza paliw PERN w Boronowie jest przystosowana do przyjmowania produktów z rurociągu biegnącego tam z Płocka przez Koluszki o długości 264 km.
PERN to strategiczny podmiot dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, który zarządza bazami magazynowymi ropy naftowej - w Adamowie przy granicy z Białorusią, Miszewku Strzałkowskim pod Płockiem oraz w Gdańsku - o łącznej pojemności ok. 3,5 mln metrów sześc., a także siecią ponad 2,6 tys. km rurociągów naftowych i paliwowych.
Spółka tłoczy ropę naftową z Rosji do rafinerii krajowych: PKN Orlen w Płocku i Grupy Lotos w Gdańsku, a także do dwóch rafinerii w Niemczech. Transportuje też surowiec dostarczany drogą morską do gdańskiego Naftoportu i dalej do Płocka i Niemiec. W Gdańsku posiada Terminal Naftowy, działający jako surowcowy hub o pojemności 375 tys. metrów sześc.
PERN w wyniku sfinalizowanego z początkiem tego roku połączenia z Operatorem Logistycznym Paliw Płynnych (OLPP) - wcześniej spółką ze swej grupy kapitałowej, która była największym w Polsce podmiotem składowania i przeładunku paliw płynnych - przejął m.in. 19 baz magazynowych tych produktów o łącznej pojemność ok. 1,8 mln metrów sześc.
Jak informował wcześniej PERN, po połączeniu z OLPP planowane tam w ciągu najbliższych 4 lat nakłady inwestycyjne mają wynieść do 2 mld zł.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek