PMK
W miniony weekend doszło do oficjalnego otwarcia morskiej farmy wiatrowej Sandbank. Jest ona położona 90 km na zachód od niemieckiej wyspy Sylt i składa się z 72 turbin, rozmieszczonych na powierzchni około 60 km2.
Turbiny na farmę dostarczył Siemens (model SWT-4.0-130). Moc każdej z nich wynosi 4 MW, co daje całkowitą moc rzędu 288 MW. Elektrownie wiatrowe zostały zainstalowane na wodach głębokich na 24-33 m.
Farma wiatrowa Sandbank ma produkować energię w ilości odpowiadającej zapotrzebowaniu 400 tys. gospodarstw domowych.
Koszt inwestycji szacuje się na około 1,2 mld euro. 51 proc. udziałów w spółce Sandbank Offshore GmbH posiada szwedzki koncern energetyczny Vattenfall, a pozostałe udziały należą do firmy Stadtwerke München.
Po uruchomieniu morskiej farmy wiatrowej Sandbank, łączna moc morskich farm wiatrowych należących do obu firm, wyniesie 576 MW.
Obecnie Vattenfall posiada już ponad tysiąc działających turbin wiatrowych o łącznej mocy około 2 GW. Tylko w ubiegłym roku szwedzki koncern wyprodukował z wiatru ponad 6 TWh energii elektrycznej. Tyle energii potrzeba, aby zaspokoić zapotrzebowanie około 1,5 mln niemieckich gospodarstw domowych.
Do 2020 r. szwedzka firma chce podwoić swój potencjał farm wiatrowych do 4 GW, inwestując w tym celu w sumie ponad 5 mld euro.
Partner szwedzkiej firmy przy inwestycjach w sektorze offshore w Niemczech, Stadtwerke München, chce do 2025 r. produkować zieloną energię w ilości odpowiadające zapotrzebowaniu Monachium, czyniąc to miejsce pierwszym na świecie miastem z populacją ponad 1 mln mieszkańców, które w całości jest zasilane energią z OZE.
Obecnie, licząc rozpoczęte projekty, łączny potencjał generacji energii odnawialnej w inwestycjach Stadtwerke München szacuje się na około 3,5 TWh energii elektrycznej, co odpowiada połowie zapotrzebowania na energię stolicy Bawarii.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii