ew
W OT Port Świnoujście należącym do Grupy Kapitałowej OT Logistics oddano do użytku nowy elewator zbożowy, który zwiększy możliwości Grupy w zakresie przeładunku produktów agro. Całkowity koszt inwestycji na Nabrzeżu Chemików w Świnoujściu, współfinansowanej przez Zarząd Morskich Portów Szczecin Świnoujście, wyniósł blisko 47 mln zł.
Nowy elewator ma powierzchnię 12,5 tys. m2 i pojemność ponad 110 tys. m3. Będzie on mógł pomieścić 85 tys. ton zboża.- Ukończenie budowy nowego elewatora zbożowego jest bardzo ważnym etapem w rozwoju OT Port Świnoujście oraz całej Grupy Kapitałowej OT Logistics. Chcemy zwiększyć nasz udział w przeładunku produktów agro w polskich portach i zdobyć pozycję lidera w przeładunkach rolnych na południowym Bałtyku. Inwestycja pozwoli nam również zdywersyfikować rodzaje obsługiwanych ładunków i w większym stopniu uniezależnić się od koniunktury na rynku węgla. – powiedział Ludwik Heinsch, Prezes OT Port Świnoujście. - Inwestycja pozwoli na usprawnienie i zwiększenie możliwości przeładunkowych produktów agro w Świnoujściu, jednocześnie zapewniając najwyższe standardy bezpieczeństwa żywności oraz ochrony środowiska. Zwiększenie przeładunków agro odbędzie się bez negatywnych konsekwencji dla otoczenia portu i mieszkańców Świnoujścia” – podkreślił prezes Heinsch.
Podczas realizacji inwestycji dokonano m.in. nasadzeń drzew na granicy terminalu od strony fortu Gerharda. Wykorzystano tez nowoczesną technologię, która znacząco ograniczy efekt pylenia, a także zainstalowano dodatkowe układy pochłaniania pyłu zbożowego.
Elewator wykorzystuje nowoczesne technologie umożliwiające załadunek i wyładunek zboża. Bocznica kolejowa z układem rozładunku wagonów oraz układy rozładunku samochodów mają wydajność na poziomie 500 ton/h każda. Docelowa wydajność rozładunku z elewatora będzie wynosić 2000 ton/h. Zbudowano również stację załadunku samochodów o wydajności 700 ton na godzinę, a także nowy układ komunikacji drogowej. Zarząd Morskich Portów Szczecin Świnoujście sfinansował z kolei budowę infrastruktury portowej koniecznej dla funkcjonowania nowej inwestycji.
Oddanie do użytku nowego elewatora zbożowego oznacza zakończenie pierwszego etapu budowy terminala agro w Świnoujściu. W sierpniu 2016 r. na Nabrzeżu Chemików uruchomiono kosztem 7,6 mln zł mniejszy magazyn na zboża i inne produkty agro o powierzchni 4 tys. m2 i pojemności 17 tys. ton. W drugim etapie Grupa OT Logistics planuje połączenie nowego elewatora układem przenośników z dwoma urządzeniami załadowczymi o wydajności 1000 ton/h. Nowa instalacja pozwoli uzyskać maksymalną ratę załadunkową statku na poziomie 25-30 tys. ton na dobę.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów