PMK
Niemieckie WAB, Greenpeace Energy i H2BX wzywają do szybkiego przeprowadzenia specjalnego przetargu na morską energię wiatrową o mocy 2 GW i ogłoszenia go jeszcze przed końcem roku.
W liście do kanclerz Niemiec Angeli Merkel i federalnego ministra gospodarki Petera Altmaiera strony twierdzą, że pilnie potrzebne są długoterminowe warunki ramowe dla morskiego i lądowego wiatru, by podążać za duchem europejskiego zielonego ładu.
Trzy organizacje powtórzyły również, że cel ekspansji wiatru na morzu w 2035 roku powinien wynosić co najmniej 35 GW.
- Cieszymy się z faktu, że rząd federalny ponownie okazuje się zdolny do działania w duchu transformacji energetycznej - powiedział Heike Winkler, dyrektor zarządzający WAB.
- Jednak w celu zapewnienia długoterminowego zatrudnienia, ochrony klimatu i tworzenia wartości w krajowym przemyśle wiatrowym, nie wystarczy przekazać odpowiedzialności w sprawie zasad dotyczących odległości wiatru lądowego krajom związkowym i wprowadzenia drobnych korekt w związku z ekspansją wiatru morskiego.
Sygnatariusze opowiadają się za tym, aby po szkodzie ekonomicznej spowodowanej przez COVID-19 konieczne doszło do wykorzystania niezbędnych pakietów bodźców ekonomicznych w celu stworzenia natychmiastowego i trwałego zatrudnienia poprzez zainicjowanie niezbędnych inwestycji w ochronę klimatu.
Według partnerów transformacja energetyczna sprawi, że Niemcy będą mniej zależne od importu energii i zaoferują małym i średnim przedsiębiorstwom duże możliwości gospodarcze na szczeblu lokalnym i na światowych rynkach eksportowych.
W lipcu zeszłego roku BWE, BWO, Stiftung OFFSHORE-WINDENERGIE, VDMA Power Systems i WAB wezwały rząd niemiecki do podniesienia celów ekspansji i ustanowienia niezawodnych ram dla rozwoju morskiej energetyki wiatrowej.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"