PMK
Niemieckie WAB, Greenpeace Energy i H2BX wzywają do szybkiego przeprowadzenia specjalnego przetargu na morską energię wiatrową o mocy 2 GW i ogłoszenia go jeszcze przed końcem roku.
W liście do kanclerz Niemiec Angeli Merkel i federalnego ministra gospodarki Petera Altmaiera strony twierdzą, że pilnie potrzebne są długoterminowe warunki ramowe dla morskiego i lądowego wiatru, by podążać za duchem europejskiego zielonego ładu.
Trzy organizacje powtórzyły również, że cel ekspansji wiatru na morzu w 2035 roku powinien wynosić co najmniej 35 GW.
- Cieszymy się z faktu, że rząd federalny ponownie okazuje się zdolny do działania w duchu transformacji energetycznej - powiedział Heike Winkler, dyrektor zarządzający WAB.
- Jednak w celu zapewnienia długoterminowego zatrudnienia, ochrony klimatu i tworzenia wartości w krajowym przemyśle wiatrowym, nie wystarczy przekazać odpowiedzialności w sprawie zasad dotyczących odległości wiatru lądowego krajom związkowym i wprowadzenia drobnych korekt w związku z ekspansją wiatru morskiego.
Sygnatariusze opowiadają się za tym, aby po szkodzie ekonomicznej spowodowanej przez COVID-19 konieczne doszło do wykorzystania niezbędnych pakietów bodźców ekonomicznych w celu stworzenia natychmiastowego i trwałego zatrudnienia poprzez zainicjowanie niezbędnych inwestycji w ochronę klimatu.
Według partnerów transformacja energetyczna sprawi, że Niemcy będą mniej zależne od importu energii i zaoferują małym i średnim przedsiębiorstwom duże możliwości gospodarcze na szczeblu lokalnym i na światowych rynkach eksportowych.
W lipcu zeszłego roku BWE, BWO, Stiftung OFFSHORE-WINDENERGIE, VDMA Power Systems i WAB wezwały rząd niemiecki do podniesienia celów ekspansji i ustanowienia niezawodnych ram dla rozwoju morskiej energetyki wiatrowej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii