Po remontach jednostek należących do Stena Line, Unity Line i Finnlines, stocznia Nauta pracuje dla kolejnego armatora promowego. W piątek 4 grudnia do doku pływającego nr 4 wszedł statek ro-pax Regina Seaways, pływający w barwach DFDS.
Stocznia Nauta wykona na jednostce remont awaryjny. Ro-pax został wybudowany w 2010 r., jego długość całkowita wynosi blisko 200 m, a szerokość 27 m. Jednostka pływa na trasach na Morzu Bałtyckim. Jest to pierwszy remont, jaki Stocznia Nauta realizuje dla DFDS. Duński armator ma nadzieję, że zlecenie będzie zwiastunem dobrej współpracy ze stocznią w 2016 roku.
DFDS jest jedną z największych firm tranportowych w Europie Północnej. Armator operuje przede wszystkim na trasach Morza Bałtyckiego i Północnego – 55 jednostek obsługuje 25 różnych tras.
***
Stocznia Nauta, należąca do grupy MARS Shipyards & Offshore, łączy wieloletnią tradycję okrętową z nowoczesnymi technologiami. Należy do zakładów o bardzo szerokim wachlarzu usług. Oprócz standardowych remontów wykonuje także skomplikowane konwersje i przebudowy, a także wyposażają statki obsługujące sektor offshore. Zwiększony potencjał dokowy i produkcyjny pozwala Naucie nawet największe jednostki wpływające na Bałtyk. Dwa lata temu Nauta powróciła na rynek nowych budów, otwierając dział na terenie gdańskich pochylni, gdzie zatrudnienie znalazło ponad 400 osób i będzie zwiększane w szybkim tempie. Dotychczas stocznia pozyskała kilkanaście kontraktów na budowę nowych jednostek i negocjuje kolejne zlecenia. Nauta jest również bardzo aktywna w obszarze innowacji. Stocznia wspólnie z uczelniami wyższymi oraz ośrodkami naukowymi uczestniczy w kilku projektach o charakterze badawczo rozwojowych, których celem jest opracowanie i wdrożenie do produkcji nowatorskich produktów mogących znaleźć zastosowanie m.in. w ochronie środowiska, energetyce, oraz różnych gałęziach przemysłu – w tym również w przemyśle wojskowym.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów