ew
Kolejny statek do obsługi morskich farm wiatrowych typu SOV (Service Operation Vessel) o numerze budowy NB 315 wypłynął z zewnętrznego doku stoczni Ulstein Verft i został ustawiony na nabrzeżu. Statek przygotowuje się teraz do swoich pierwszych prób morskich, które będą miały miejsce na początku marca. Warto przypomnieć, że częściowo wyposażony kadłub tej jednostki został zbudowany w gdyńskiej stoczni Crist.
To trzecia jednostka typu SOV budowana dla Bernhard Schulte Offshore GmbH. Dwie poprzednie: Windea La Cour i Windea Leibniz również powstawały częściowo w stoczni Crist SA.
Jednostka NB 315 ma 93,50 m długości, 18,00 m szerokości, 7,60 m wysokości bocznej, 6 m zanurzenia, 6 050 GT i 3 175 t nośności. Została wyposażona m.in. w windę, dźwig z kompensacją 3D oraz w energooszczędny układ napędowy, w tym akumulatorowy system Ulstein. Dzięki rozwiązaniu projektowemu X-STERN, ograniczone zostaną hałas, uderzenia i wibracje spowodowane przez fale – podała stocznia Ulstein. Projekt statku został dostosowany do wymogów przetargowych GE Renewable Energy i właściciela jednostki.
Jednostka nie ma jeszcze imienia. Wiadomo, że jego początek będzie brzmiał „Windea”.
NB 315 trafi ostatecznie do właściciela Schulte Group, a jego operatorem i armatorem zarządzającym będzie WINDEA Offshore GmbH & Co KG. Jak poinformowała norweska stocznia, jednostka będzie wspierać prace konserwacyjne GE Renewable Energy na niemieckiej morskiej farmie wiatrowej Merkur Offshore. Projekt statku został opracowany we współpracy z WINDEA Offshore, która jest filią Grupy Schulte w zakresie morskich projektów wiatrowych. To trzeci statek do budowy i obsługi morskich farm wiatrowych zbudowany przez stocznię Ulstein dla Bernhard Schulte Offshore. Pierwsze dwie jednostki to Windea La Cour i Windea Leibniz.
Kontrakt na budowę jednostki NB315 podpisano 31 lipca 2018 r. Film z przekazania jednostki do stoczni Ulstein mozna obejrzeć pod artykułem.
CRIST jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. W trakcie dwudziestodziewięcioletniej działalności osiągnęła pozycję jednego z czołowych producentów wyspecjalizowanego sprzętu stoczniowego oraz jednostek pływających dla największych światowych odbiorców. Stocznia koncentruje swój rozwój wokół budowy specjalistycznych statków i konstrukcji dla przemysłu morskiego.
Proces powstawania jednostki projektu do dostawy: https://ulstein.com/the-process-of-building-a-battery-hybrid-for-the-offshore-wind-industry
Ankieta: polska gospodarka morska
Orlen z umową przyłączeniową dla morskiej farmy wiatrowej
Założyciel Amazona ochrzcił statek do obsługi rakiet kosmicznych
Targi Nor-Shipping przełożone na styczeń 2022 roku
Bez poprawek do ustawy o offshore w senackiej komisji
12,5 dla Szczecina - jak aktualnie wygląda pogłębiany tor wodny?
Ropa brent | 55,89 $ | baryłka | 2,08% | 20:56 |
Cyna | 21495,00 $ | tona | 0,92% | 15 sty |
Cynk | 2698,00 $ | tona | -0,66% | 15 sty |
Aluminium | 2000,00 $ | tona | -0,50% | 15 sty |
Pallad | 2362,00 $ | uncja | -0,63% | 20:55 |
Platyna | 1089,10 $ | uncja | -0,39% | 20:55 |
Srebro | 25,20 $ | uncja | 0,76% | 20:56 |
Złoto | 1838,75 $ | uncja | 0,11% | 20:56 |