ew
Kolejny statek do obsługi morskich farm wiatrowych typu SOV (Service Operation Vessel) o numerze budowy NB 315 wypłynął z zewnętrznego doku stoczni Ulstein Verft i został ustawiony na nabrzeżu. Statek przygotowuje się teraz do swoich pierwszych prób morskich, które będą miały miejsce na początku marca. Warto przypomnieć, że częściowo wyposażony kadłub tej jednostki został zbudowany w gdyńskiej stoczni Crist.
To trzecia jednostka typu SOV budowana dla Bernhard Schulte Offshore GmbH. Dwie poprzednie: Windea La Cour i Windea Leibniz również powstawały częściowo w stoczni Crist SA.
Jednostka NB 315 ma 93,50 m długości, 18,00 m szerokości, 7,60 m wysokości bocznej, 6 m zanurzenia, 6 050 GT i 3 175 t nośności. Została wyposażona m.in. w windę, dźwig z kompensacją 3D oraz w energooszczędny układ napędowy, w tym akumulatorowy system Ulstein. Dzięki rozwiązaniu projektowemu X-STERN, ograniczone zostaną hałas, uderzenia i wibracje spowodowane przez fale – podała stocznia Ulstein. Projekt statku został dostosowany do wymogów przetargowych GE Renewable Energy i właściciela jednostki.
Jednostka nie ma jeszcze imienia. Wiadomo, że jego początek będzie brzmiał „Windea”.
NB 315 trafi ostatecznie do właściciela Schulte Group, a jego operatorem i armatorem zarządzającym będzie WINDEA Offshore GmbH & Co KG. Jak poinformowała norweska stocznia, jednostka będzie wspierać prace konserwacyjne GE Renewable Energy na niemieckiej morskiej farmie wiatrowej Merkur Offshore. Projekt statku został opracowany we współpracy z WINDEA Offshore, która jest filią Grupy Schulte w zakresie morskich projektów wiatrowych. To trzeci statek do budowy i obsługi morskich farm wiatrowych zbudowany przez stocznię Ulstein dla Bernhard Schulte Offshore. Pierwsze dwie jednostki to Windea La Cour i Windea Leibniz.
Kontrakt na budowę jednostki NB315 podpisano 31 lipca 2018 r. Film z przekazania jednostki do stoczni Ulstein mozna obejrzeć pod artykułem.
CRIST jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. W trakcie dwudziestodziewięcioletniej działalności osiągnęła pozycję jednego z czołowych producentów wyspecjalizowanego sprzętu stoczniowego oraz jednostek pływających dla największych światowych odbiorców. Stocznia koncentruje swój rozwój wokół budowy specjalistycznych statków i konstrukcji dla przemysłu morskiego.
Proces powstawania jednostki projektu do dostawy: https://ulstein.com/the-process-of-building-a-battery-hybrid-for-the-offshore-wind-industry
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii