• <
KONGSBERG_2023

Kolejny SOV ze stoczni Ulstein Verft przygotowuje się do prób morskich

ew

12.02.2020 13:35 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Kolejny SOV ze stoczni Ulstein Verft przygotowuje się do prób morskich

Partnerzy portalu

Kolejny SOV ze stoczni Ulstein Verft przygotowuje się do prób morskich - GospodarkaMorska.pl

Kolejny statek do obsługi morskich farm wiatrowych typu SOV (Service Operation Vessel) o numerze budowy NB 315 wypłynął z zewnętrznego doku stoczni Ulstein Verft i został ustawiony na nabrzeżu. Statek przygotowuje się teraz do swoich pierwszych prób morskich, które będą miały miejsce na początku marca. Warto przypomnieć, że częściowo wyposażony kadłub tej jednostki został zbudowany w gdyńskiej stoczni Crist.

To trzecia jednostka typu SOV budowana dla Bernhard Schulte Offshore GmbH. Dwie poprzednie: Windea La Cour i Windea Leibniz również powstawały częściowo w stoczni Crist SA.

Jednostka NB 315 ma 93,50 m długości, 18,00 m szerokości, 7,60 m wysokości bocznej, 6 m zanurzenia, 6 050 GT i 3 175 t nośności. Została wyposażona m.in. w windę, dźwig z kompensacją 3D oraz w energooszczędny układ napędowy, w tym akumulatorowy system Ulstein. Dzięki rozwiązaniu projektowemu X-STERN, ograniczone zostaną hałas, uderzenia i wibracje spowodowane przez fale – podała stocznia Ulstein. Projekt statku został dostosowany do wymogów przetargowych GE Renewable Energy i właściciela jednostki.

Jednostka nie ma jeszcze imienia. Wiadomo, że jego początek będzie brzmiał „Windea”.

NB 315 trafi ostatecznie do właściciela Schulte Group, a jego operatorem i armatorem zarządzającym będzie WINDEA Offshore GmbH & Co KG. Jak poinformowała norweska stocznia, jednostka będzie wspierać prace konserwacyjne GE Renewable Energy na niemieckiej morskiej farmie wiatrowej Merkur Offshore. Projekt statku został opracowany we współpracy z WINDEA Offshore, która jest filią Grupy Schulte w zakresie morskich projektów wiatrowych. To trzeci statek do budowy i obsługi morskich farm wiatrowych zbudowany przez stocznię Ulstein dla Bernhard Schulte Offshore. Pierwsze dwie jednostki to Windea La Cour i Windea Leibniz.

Kontrakt na budowę jednostki NB315 podpisano 31 lipca 2018 r. Film z przekazania jednostki do stoczni Ulstein mozna obejrzeć pod artykułem.


CRIST jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. W trakcie dwudziestodziewięcioletniej działalności osiągnęła pozycję jednego z czołowych producentów wyspecjalizowanego sprzętu stoczniowego oraz jednostek pływających dla największych światowych odbiorców. Stocznia koncentruje swój rozwój wokół budowy specjalistycznych statków i konstrukcji dla przemysłu morskiego. 

 
Proces powstawania jednostki projektu do dostawy: https://ulstein.com/the-process-of-building-a-battery-hybrid-for-the-offshore-wind-industry

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.