ew
Firma The Fjords planuje dołączyć do swojej floty kolejny nowy prom. Będzie to już kolejna w jego ofercie w pełni ekologiczna jednostka, która nie będzie emitować szkodliwych dla środowiska związków.
Norweski armator w ostatnim czasie zasłynął rozbudową floty o nowe jednostki, które nie tylko funkcjonują w oparciu o standard „zero emission”, ale również wyróżniają się śmiałym designem. Firma wciąż nie zwalnia tempa. Dwa lata po debiucie promu Vision of the Fjords, w stoczni Brodene Aa powstała siostrzana jednostka - Future of the Fjords, a teraz firma poinformowała o pracach nad kolejnym nowoczesnym i ekologicznym promem. W tej samej stoczni, w której zbudowane zostały dwa wymienione statki, powstaje teraz prom o nazwie Legacy of the Fjords.
„To ruch, który zaskoczy niektórych w branży, ale my postrzegamy to jako naturalny krok w tym wymagającym biznesie” - powiedział Rolf Sandvik, szef firmy The Fjords.
Legacy of The Fjords będzie miał 42 metry długości, 15 metrów szerokości, a na pokład będzie mógł przyjąć 400 pasażerów. Podobnie jak Future of the Fjords, będzie to statek w pełni elektryczny (Vision of the Fjords wyposażony jest w napęd hybrydowy, co oznacza, że może korzystać zarówno z silnika spalinowego, jak i elektrycznego). Pojemność baterii zainstalowanych na statku wyniesie 2 400 kWh. Będzie miał on też zbliżoną do swoich nagradzanych poprzedników charakterystyczną linię.
Nowy statek będzie korzystał ze specjalnie zaprojektowanej, pływającej stacji Power Dock, służącej do ładowania akumulatorów i pozwalającej na szybkie uzupełnienie energii. W przypadku baterii o pojemności 2,4 MWh, proces ten będzie trwał 20 minut.
Firma The Fjords zapowiedziała już, że nowa jednostka, która wejdzie do eksploatacji w lipcu 2019 r., będzie obsługiwała połączenia z Oslo.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek